IMT303 Research Methods in Translation StudiesKurumsal BilgilerAkademik Programlar İngilizce Mütercim ve TercümanlıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IMT303
Course Name: Research Methods in Translation Studies
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi JEFFREY WINSLOW HOWLETT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi JEFFREY WINSLOW HOWLETT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere çeviri alanında bilimsel bir araştırma yaparken izleyecekleri belli başlı aşamaları göstermektir. Dersin odak noktası, eleştirel düşünme ve problem çözme
becerilerini kullanarak araştırma tasarlama, araştırma sürecinde veri toplama, analiz etme ve kaynak göstermedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, bilgiyi araştırma bağlamında tartışma, analiz ve sentez; alıntılama, açımlama ve özetleme gibi atıfta bulunma yöntemleri ve APA yazım kılavuzu kurallarını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Araştırmalarda doğru ve uygun dil kullanımının ve cümle kurulumunun önemini kavrayabilme
2) Araştırmalarda, bulguları doğruluk, güvenilirlik, uygunluk ve yeterlik açılarından değerlendirebilme
3) Metin içi ve metin sonu alıntı yapabilme
4) Stil, planlama, dil kullanımı, değerlendirme ve sonuç bölümleriyle tam ve ayrıntılı bir araştırma kağıdı yazabilme
5) Kütüphaneyi etkin ve doğru bir şekilde kullanabilme
6) Elektronik veri tabanlarını kullanarak araştırma yapabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Araştırma kağıdını kontrol etme teknikleri
2) Araştırma kağıtları x kompozisyonlar. İyi bir araştırma kağıdının özellikleri. Zaman planlaması
3) Beyin fırtınası yapmak. Ön planlama. Kaynakları değerlendirmek. Konunun çerçevesini belirlemek. Fikirleri belirlemek
4) Hipotez yazmak. Hipotez örnekleri. Öğrencilerin kendi hipotezleri üzerinde çalışmaları.
5) Kütüphane kaynaklarının kullanımına yönelik seminer
6) Araştırma kağıdı planlaması (Neden planlama yapılır, türleri nelerdir?)
7) Öğrenciler kendi araştırma kağıtları üzerinde çalışırlar ve dersin hocasına sorularını sorarlar
8) APA metin içi alıntı teknikleri
9) APA metin içi alıntı teknikleri
10) APA metin sonu referans yazma teknikleri
11) Araştırma kağıdını kontol etme teknikleri
12) Sınıf içi çalışma: Araştırma kağıtlarının 1. kopyalarına eleştiri verilmesi.
13) Araştırma kağıdı için kısa özet yazmak. (Niçin yazılır, kuralları nelerdir)
14) Örnek bir araştırma kağıdının öğrencilerin yazdıkları araştırma kağıtları ile son bir kez kıyaslanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Saldanha, G., & O'Brien, S. (2013). Research Methodologies in Translation Studies. Routledge.
- Sánchez-Gijón, P., Torres-Hostench, O., & Mesa-Lao, B. (2015). Conducting Research in Translation Technologies. Peter Lang.
- Hartley, J. (2008). Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge.
Diğer Kaynaklar: - Saldanha, G., & O'Brien, S. (2013). Research Methodologies in Translation Studies. Routledge.
- Sánchez-Gijón, P., Torres-Hostench, O., & Mesa-Lao, B. (2015). Conducting Research in Translation Technologies. Peter Lang.
- Hartley, J. (2008). Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme 5
2) Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme 3
3) Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme 3
4) Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme 4
5) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 5
6) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme 5
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme 5
10) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme 5
11) Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 174