ELL112 Survey of English Literature IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar İngiliz Dili ve EdebiyatıÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ELL112
Course Name: İngiliz Edebiyatına Giriş II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ARDA KIPÇAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz Edebiyatının tarihi geleneğini inceler.
2) Edebi metinlerin üretildiği toplum hakkında genel bilgi sahibi olur.
3) Her döneme ilişkin farklı türlerden önemli eserlere aşinalık kazanır.
4) Önemli edebi figürleri eserlerinin tarihsel arka planıyla ve yaşadığı dönem içinde tanır.
5) Metinleri anlamak için gerekli eleştirel düşünce becerisi, ve yorumlama yetilerini kazanır.
6) Metinler arasında bağlantı kurarak edebi devamlılığı kavrayabilme yetisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtım Ders İzlencesi
2) Jakoben döneminin özellikleri ve tarihi olayları. Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
3) Jakoben dönemine ait yazarlar ve türler Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
4) Yakın okuma: John Milton - Paradise Lost İlgili metni okumuş olmak Paradise Lost, John Milton, Penguin.
5) Restorasyon Dönemi Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
6) Restorasyon dönemi edebi akımları, yazarları ve eserleri Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
7) REGENCY PERIOD Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
8) Yakın okuma: Jonathan Swift - Gulliver’s Travels İlgili metni okumuş olmak Gulliver’s Travels, Jonathan Swift, Penguin
9) Romantik Dönem Dönemle ilgil "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
10) Romantik Dönem Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
11) Yakın okuma: Percy Bysshe Shelley - Ozymandias İlgili metni okumuş olmak Selected Poetry, Percy Bysshe Shelley, Penguin.
12) Viktorya Dönemi tarihi ve özellikleri Dönemle ilgili "Giriş" kısmını okumak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
13) Viktorya dönemi edebi akımları, yazarları ve önemli eserleri Dönemle ilgili araştırma yapmak The Norton Anthology of English Literature Volume I (8th Edition), Ed.: Stephen Greenblatt, M. H. Abrams, W. W. Norton.
14) Genel Tekrar ---

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek.
2) İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak.
4) İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak.
5) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak.
6) İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek.
7) Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır.
8) Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek.
9) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
10) Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek.
12) Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %