Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, öğrencilere çeviri için gerekli olan farklı metin türlerini ve söylem tarzlarını tanıtmaktır. Derste yürütülen çalışmalar ve tartışmalarla, okuma-anlama ve yazma becerileri geliştirilecektir. Dersteki çalışmalar yazım, noktalama, dilbilgisi kuralları ve yazım tarzını geliştirmeye odaklanacaktır. Derste yapılan ve ödev olarak verilen metinler farklı türlerdeki yazım tekniklerini öğrenciye sunacaktır. Dersi alan öğrenciler, çeviri ve akademik çalışmalar için gerekli olan temel dil becerilerini geliştirecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; paragraf yazımı, anlatım, betimleme, karşılaştırma, tartışma, sebep ve sonuç ilişkisini gösteren tanımlama, açıklama gibi çeşitli yazı tipleri ile birlikte bunlara uygun anlatım teknikleri; hatalı ve mantık dışı cümle yapıları, düzensiz ve eksik paragraflar oluşturulasını önlemek için teorik bilgiler konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
Handouts |
2) |
Chapter 1: Gathering (Recognize and understand the use and Chapter 1
effect of assumptions in question, identify and understand
the writer’s position, brainstorm and compose an essay) |
Chapter 1 |
3) |
Chapter 1: Gathering (Recognize and understand the use and
effect of assumptions in question, identify and understand
the writer’s position, brainstorm and compose an essay) |
Chapter 1 |
4) |
Chapter 1: Gathering (Recognize and understand the use and
effect of assumptions in question, identify and understand
the writer’s position, brainstorm and compose an essay) |
Chapter 1 |
5) |
Chapter 2: Games (Understand and use graphs and charts to support reading, understand stance and distancing to recognize the writer’s attitude, compose and edit a report describing changes) |
Chapter 2 |
6) |
Chapter 2: Games (Understand and use graphs and charts to support reading, understand stance and distancing to recognize the writer’s attitude, compose and edit a report describing changes) |
Chapter 2 |
7) |
Chapter 2: Games (Understand and use graphs and charts to support reading, understand stance and distancing to recognize the writer’s attitude, compose and edit a report describing changes) |
Chapter 2 |
8) |
Chapter 3: Energy (Recognize and understand the different stages presented in a text, recognize and infer meaning of technical vocabulary, brainstorm and compose a technical description) |
Chapter 3 |
9) |
Chapter 3: Energy (Recognize and understand the different stages presented in a text, recognize and infer meaning of technical vocabulary, brainstorm and compose a technical description) |
Chapter 3 |
10) |
Chapter 4: Risk (Recognize and understand the sequence of past events, practice taking notes for summaries, compose and edit a summary of an article) |
Chapter 4 |
11) |
Chapter 4: Risk (Recognize and understand the sequence of past events, practice taking notes for summaries, compose and edit a summary of an article) |
Chapter 4 |
12) |
Chapter 5: Sprawl (Practice using questions to process and reflect on the content of a text, recognize and understand similarities and differences in authors’ opinions, brainstorm and compose and argumentative essay) |
Chapter 5 |
13) |
Chapter 5: Sprawl (Practice using questions to process and reflect on the content of a text, recognize and understand similarities and differences in authors’ opinions, brainstorm and compose and argumentative essay) |
Chapter 5 |
14) |
Genel tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Second Edition Skillful 4 (C1) Reading & Writing, Lindsay Warwick & Louise Rogers, Macmillan Education.
- Langan, J., & Albright, Z. (2020). Exploring Writing: Paragraphs and Essays. McGraw-Hill
- Langan, J., & Albright, Z. (2019). College Writing Skills with Readings. McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
- Second Edition Skillful 4 (C1) Reading & Writing, Lindsay Warwick & Louise Rogers, Macmillan Education.
- Langan, J., & Albright, Z. (2020). Exploring Writing: Paragraphs and Essays. McGraw-Hill
- Langan, J., & Albright, Z. (2019). College Writing Skills with Readings. McGraw-Hill. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme |
4 |
2) |
Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
3) |
Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme |
1 |
4) |
Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme |
3 |
5) |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
6) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme |
5 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme |
5 |
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme |
1 |
10) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme |
2 |
11) |
Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme |
1 |