SMY152 İletişim BecerileriKurumsal BilgilerAkademik Programlar İlk ve Acil YardımÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İlk ve Acil Yardım

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SMY152
Course Name: İletişim Becerileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Beyza Nur Sücüllülü
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan davranışları, kişilik ve kişilerarası ilişkileri öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Konuşma ve Dinleme, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, Grup İletişimi, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim, Sözsüz İletişim, Beden Dili konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan, insan davranışları ve ihtiyaçlarının tanıyabilme.
2) Kişilik ve kişilik gelişimlerinin tanıyabilme.
3) İletişim ve öğrenme sürecini öğrenebilme.
4) İkili ilişkiler kurma kapasitelerini arttırabilme.
5) Diksiyonun önemini öğrenebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim süreci -
2) İletişim türleri -
3) Sözel iletişim -
4) Sözel olmayan iletişim -
5) Sözel olmayan iletişim -
6) Kişiler arası iletişim -
7) Kişiler arası iletişim -
8) Savunucu ve açık iletişim -
9) Savunucu ve açık iletişim -
10) İletişim ve kendini açma -
11) İletişim çatışmaları -
12) Empati -
13) Dinleme -
14) Empatik iletişim becerileri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc.
Diğer Kaynaklar: -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklerde aktif rol alabilme
2) Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak mesleki sorumluluklarını ve etik değerleri tanıma ve evrensel değerleri takip edebilme
3) İnsan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olarak, EKG ritim analizi yapma ve ritimlere uygun acil bakım becerisine sahip olabilme
4) Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme
5) Cumhuriyetin temel değerlerini gözeterek meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurabilme
6) İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında eleştirel düşünüp, sorunları tanımlayabilme
7) İlk ve acil yardım konusunda temel mesleki bilgileri, güncel bilgi ve teknolojiler ışığında ve mesleki etik değerlerin gözetiminde kullanabilme
8) Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve olay sırasında uygulayabilme
9) Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranabilme
10) İlk ve acil yardım alanındaki bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58