Tıbbi Laboratuvar Teknikleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY152 | ||||
Course Name: | İletişim Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Beyza Nur Sücüllülü | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan davranışları, kişilik ve kişilerarası ilişkileri öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Konuşma ve Dinleme, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, Grup İletişimi, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim, Sözsüz İletişim, Beden Dili konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan, insan davranışları ve ihtiyaçlarının tanıyabilme. 2) Kişilik ve kişilik gelişimlerinin tanıyabilme. 3) İletişim ve öğrenme sürecini öğrenebilme. 4) İkili ilişkiler kurma kapasitelerini arttırabilme. 5) Diksiyonun önemini öğrenebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim süreci | - |
2) | İletişim türleri | - |
3) | Sözel iletişim | - |
4) | Sözel olmayan iletişim | - |
5) | Sözel olmayan iletişim | - |
6) | Kişiler arası iletişim | - |
7) | Kişiler arası iletişim | - |
8) | Savunucu ve açık iletişim | - |
9) | Savunucu ve açık iletişim | - |
10) | İletişim ve kendini açma | - |
11) | İletişim çatışmaları | - |
12) | Empati | - |
13) | Dinleme | - |
14) | Empatik iletişim becerileri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | To be able to maintain and use basic information and communication technologies by using tools and equipment related to the field. | |
2) | To be able to define and analyze the problems in the field, to offer evidence-based solutions and to share them with others | |
3) | To be able to determine the needs in line with the requirements for the functioning of the laboratory, to plan activities for development. | |
4) | To be able to comprehend the importance of lifelong learning, to identify and meet learning needs, to constantly renew oneself by following the developments in science and technology | |
5) | To know the concepts of occupational safety, environmental protection, quality and patient safety and to be able to fulfill their requirements. | |
6) | Being aware of their legal responsibilities as a health personnel, to be able to independently interpret the basic level studies in the field. | |
7) | To be able to interpret scientific data with a critical approach by using the knowledge gained in the field | |
8) | To be able to act by considering socio-cultural characteristics and universal ethical values. | |
9) | Being able to act in line with these principles by protecting the ethical principles and standards required by their profession. | |
10) | Being able to communicate accurately, clearly, honestly and openly with patients, their relatives and colleagues, and to convey their thoughts and information through written and verbal communication. | |
11) | To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. | |
12) | To be able to take necessary precautions in accordance with laboratory safety and protection rules in the field of Medical Laboratory Techniques. | |
13) | To be able to follow the information in the field and communicate with colleagues by using English at A2 General Level. |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |