Diş Hekimliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS407
Course Name: Pedodonti
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BUĞRA ÖZEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Buğra Özen, Dr. Öğretim Üyesi Gülce Esentürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı bebekler, çocuklar ve adölesan hastaların ağız diş sağlığı ihtiyaçlarını karşılama yetkinliğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriğinde, çocuk diş hekimliğinde periodontal hastalıklar, sedasyon ve genel anestezi, çocuk diş hekimliğinde dental travma, Engelli çocuklarda diş hekimi yaklaşımları, Çocuk diş hekimliğinde ilaç kullanımı, azı keser hipomineralizasyonu ve pedodontide muayene ve tedavi planlamaları mevcuttur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Normal ve anormal dişsel/oklüzal ve fasiyal gelişimi bilir ve tanımlar.
2) Gelişimsel anomalileri doğru teşhis eder.
3) Çocuk diş hekimliğinde sedasyon ve genel anestezi uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
4) Çocuk diş hekimliğinde sistemik ve periodontal hastalıkları ve tedavi yaklaşımlarını bilmek
5) Engelli çocuklarda diş hekimi yaklaşımlarını bilmek
6) Çocuk diş hekimliğinde ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
7) Çocuk hastayı, beklenen büyüme ve gelişimi göz önünde bulundurarak değerlendirir.
8) Azı keser hipomineralizasyonunu teşhis edebilir, tedavisini planlayabilecek yetkinlikte olur ve gerektiği durumda diğer disiplinlerle birlikte çalışabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Engelli Hastalarda Dental Yaklaşım-I
2) Engelli Hastalarda Dental Yaklaşım-II
3) Dişlerin gelişimsel anomalilerinin sınıflandırılması ve etyolojisi-I
4) Dişlerin gelişimsel anomalilerinin sınıflandırılması ve etyolojisi-II
5) Dişlerin gelişimsel anomalilerinin sınıflandırılması ve etyolojisi-III
6) Genç Sürekli Dişlerde Pulpa Tedavileri- Apeksifikasyon, Apeksogenezis
7) Genç Sürekli Dişlerde Rejeneratif Tedaviler
8) Çocuk Diş Hekimliğinde İlaç Kullanımı
9) Çocuk Diş Hekimliğinde Dental Travma-I (Etiyoloji,Muayene ve Sınıflama)
10) Çocuk Diş Hekimliğinde Dental Travma-II (Süt Dentisyonda Dental Travma)
11) Çocuk Diş Hekimliğinde Dental Travma-III (Daimi Dentisyonda Sert Doku Yaralanmaları)
12) Çocuk Diş Hekimliğinde Dental Travma-III (Daimi Dentisyonda Periodontal Doku Yaralanmaları)
13) Splint Çeşitleri ve Uygulama Alanları
14) Çocuklarda Periodontal Hastalıklar
15) Dental erozyon, teşhisi ve önleme yöntemleri
16) Çocukluk dönemi hastalıkları ve Ağız içi belirtileri
17) Çocuk Diş Hekimliğinde Genel Aneztesi ve Sedasyon-I
18) Çocuk Diş Hekimliğinde Genel Aneztesi ve Sedasyon-II
19) Minival İnvaziv Tedaviler
20) Azı-Keser Hipomineralizasyonu ve Tedavileri-I
21) Azı-Keser Hipomineralizasyonu ve Tedavileri-II
22) Pedodontide vaka tartışmaları-I
23) Pedodontide vaka tartışmaları-II
24) Pedodontide vaka tartışmaları-III
25) Pedodontide vaka tartışmaları-IV
26) Pedodontide vaka tartışmaları-V
27) Pedodontide vaka tartışmaları-VI
28) Pedodontide vaka tartışmaları-VII

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 3
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 1 28
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59