KIM103 Genel KimyaKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM103
Course Name: Genel Kimya
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN
Dersi Veren(ler): Nükte Topraksever
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin gelecekteki çalışmaları için temel oluşturacak temel kimya bilgisi sunmak
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, kimyanın dört ana dalında (Analitik Kimya, Fiziksel Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya) maddenin davranışını anlamaya odaklanmaktadır. Öğrenciler, Genel Kimya kapsamında yer alan teori ve uygulamalar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut bilgilerini hatırlayacak ve dersin yardımıyla geliştireceklerdir. Ders, kimyaya bakış açılarını değiştirecek ve kimyasal fenomenlere yaklaşırken kapasitelerini artıracaktır. Ayrıca, kimyasal reaksiyonların mekanizmasını anlama, çözelti kimyası, kimyasal denge ve atomun yapısı gibi konularda beceriler kazanılacaktır. Bu beceriler, ileriki mesleki çalışmaları yetkinlik kazanmalarını sağlayacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Madde ve Özellikleri
2) Atom ve Atomik Teori
3) Kimyasal Bileşikler ve Sitokiyometri
4) Kimyasal Reaksiyonlar ve Sitokiyometri
5) Sulu Çözelti Tepkimeleri
5) Sulu Çözelti Tepkimeleri
6) Sulu Çözelti Tepkimeleri
7) Gazlar
8) Arasınav
9) Kimyasal Bağlar
10) Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri
11) Termokimya
12) Kimyasal Denge
13) Kimyasal Denge
14) Genel Tekrar, Soru Çözümü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: General Chemistry-Principles and Modern Applications
Pearson Education

Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura

General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers

Diğer Kaynaklar: General Chemistry-Principles and Modern Applications
Pearson Education

Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura

General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 10 % 25
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 10 2 20
Ödevler 1 3 3
Küçük Sınavlar 11 7 77
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 10 2 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 166