Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA414 | ||||
Course Name: | Pharmaceutical Technology Laboratory-III | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SULTAN DİCLE YERLİKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Samet Özdemir | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrencilerin toz ilaçları, toz ilaçların hazırlanmasını, kaşe, paket, granül, tablet, kapsüller ve çeşitlerini, göz, kulak ve burun preparatlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, toz ilaçları, toz ilaçların hazırlanmasını ve çeşitlerini, granülleri, tablet ve formülasyonunu, yardımcı maddeler ve görevlerini, tablet kaplanmasını, tablette yapılan kontrolleri ve testleri, kapsüller ve çeşitlerini, göz, kulak ve burun preparatlarını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli 2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli 3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli 4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli 5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli 6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli 7) İlaç biyoteknolojisi ve yeni jenerasyon farmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli 8) Halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli 9) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli 10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları hakkında bilgi sahibi olabilmeli 11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanabilmeli, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilmeli 12) Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanabilmeli 13) Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmeli ve değerlendirebilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Laboratuvar genel kuralları ve demonstrasyon | |
2) | Yığın açısı ve elek testi | |
3) | Toz preparat tipleri | |
4) | Kaşe | |
5) | Paket preparatları | |
6) | Granül preparatları | |
7) | Tablet preparatları | |
8) | Ara sınav | |
9) | Tablet kaplama | |
10) | Tabletlerde kalite kontrolleri | |
11) | Pastil ve efervesan tablet preparatları | |
12) | Kapsül preparatları | |
13) | Kapsüllerde kalite kontrolleri | |
14) | Telafi haftası | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Farmasötik Teknoloji Deneysel Uygulamalar Kitabı, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 2. Farmasötik Teknoloji & Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 3. Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Kitabı, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 4. Farmasötik Teknoloji Pratik El Kitabı I-II-III-IV, Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | 1. Farmasötik Teknoloji Deneysel Uygulamalar Kitabı, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 2. Farmasötik Teknoloji & Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 3. Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Kitabı, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları 4. Farmasötik Teknoloji Pratik El Kitabı I-II-III-IV, Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 60 |