PHA414 Pharmaceutical Technology Laboratory-IIIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA414
Course Name: Pharmaceutical Technology Laboratory-III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN DİCLE YERLİKAYA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Samet Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin toz ilaçları, toz ilaçların hazırlanmasını, kaşe, paket, granül, tablet, kapsüller ve çeşitlerini, göz, kulak ve burun preparatlarını öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, toz ilaçları, toz ilaçların hazırlanmasını ve çeşitlerini, granülleri, tablet ve formülasyonunu, yardımcı maddeler ve görevlerini, tablet kaplanmasını, tablette yapılan kontrolleri ve testleri, kapsüller ve çeşitlerini, göz, kulak ve burun preparatlarını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli
2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli
3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli
4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli
5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli
6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli
7) İlaç biyoteknolojisi ve yeni jenerasyon farmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli
8) Halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli
9) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli
10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları hakkında bilgi sahibi olabilmeli
11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanabilmeli, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilmeli
12) Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanabilmeli
13) Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmeli ve değerlendirebilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuvar genel kuralları ve demonstrasyon
2) Yığın açısı ve elek testi
3) Toz preparat tipleri
4) Kaşe
5) Paket preparatları
6) Granül preparatları
7) Tablet preparatları
8) Ara sınav
9) Tablet kaplama
10) Tabletlerde kalite kontrolleri
11) Pastil ve efervesan tablet preparatları
12) Kapsül preparatları
13) Kapsüllerde kalite kontrolleri
14) Telafi haftası
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Farmasötik Teknoloji Deneysel Uygulamalar Kitabı, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
2. Farmasötik Teknoloji & Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
3. Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Kitabı, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
4. Farmasötik Teknoloji Pratik El Kitabı I-II-III-IV, Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
Diğer Kaynaklar: 1. Farmasötik Teknoloji Deneysel Uygulamalar Kitabı, Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
2. Farmasötik Teknoloji & Kozmetoloji Laboratuvar Kitabı, Marmara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
3. Farmasötik Teknoloji Laboratuvar Kitabı, Gazi Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları
4. Farmasötik Teknoloji Pratik El Kitabı I-II-III-IV, Ege Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Yayınları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60