Diş Hekimliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS317 | ||||
Course Name: | Farmakoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YEŞİN ÜRESİN | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CANPOLAT POLAT Dr.Öğr.Üyesi SABER YARI BOSTANABAD |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: | Dersin konuları, genel farmakoloji (farmakolojiye giriş, ilaçların veriliş yolları, farmasötik şekiller, farmakokinetik mekanizmalar), genel farmakoloji (farmakodinamik mekanizmalar, ilaçlar arasında etkileşmeler, ilaçların etki mekanizmaları, doz- konsantrasyon-etki ilişkisi), genel farmakoloji (ilaç etkisini değiştiren faktörler, ilaçların toksik etkileri, reçete yazma ilkeleri), otonom sinir sistemi (otonom sinir sistemi farmakolojisine giriş), otonom sinir sistemi (parasempatik sinir sistemini etkileyen ilaçlar), otonom sinir sistemi (sempatik sinir sistemini etkileyen ilaçlar), otakoidler (amin yapılı otakoidler, peptid yapılı otakoidler), otakoidler (eikozanoidler, gaz otakoidler), kardiyovasküler sistem ilaçları (antihipertansifler ,antianginal ilaçlar,konjestif kalp yetmezliği), kardiyovasküler sistem ilaçları (hipolipidemik ilaçla, antiaritmikler ve diüretikler), kan ve kan yapıcı organları etkileyen ilaçlar (antitrombotik ilaçlar), kan ve kan yapıcı organları etkileyen ilaçlar (hemostatik ilaçlar, replasman için kullanılan hemostatik kan ürünleri, antianemik ilaçlar) antiastmatik ilaçlar, antitüsif, ekspektoran ve mukolitik ilaçlar, solunum sistemine etkili ilaçlar, mikrobiyal hastalıkların kemoterapisidir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 4 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 4 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 4 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | 3 |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |