Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Introduction to the course design, syllabus, assignments and assessment procedures.
Diagnostic Test " |
Notebook for note-taking |
2) |
Unit 1 - Analysis of the Diagnostic Test - Nouns / Possessive ‘s / Possessive with ‘s or of |
Unit 1 - Related Modules |
3) |
Unit 1 - Personal pronouns / Impersonal and indefinite pronouns |
Unit 1 - Related Modules |
4) |
Unit 2 - Articles / Fixed common uses / Quantifiers and demonstratives |
Unit 2 - Related Modules |
5) |
Unit 3 - Prepositions and prepositional phrases |
Unit 3 - Related Modules |
6) |
Unit 3 - Prepositions of place and movement / Prepositions of time; other meanings |
Unit 3 - Related Modules |
7) |
"Unit 4 - Adjective patterns / Groups of adjectives / Comparative and superlative adjectives
Midterm Exam Review " |
Unit 4 - Related Modules |
8) |
Unit 4 - Other comparative patterns / Gradable and ungradable adjectives / Adverb form and use / Adverb Position |
Unit 4 - Related Modules |
9) |
Unit 5 - Auxiliaries and have got / Present simple or continuous? / Past simple and continuous; used to and would / State Verbs |
Unit 5 - Related Modules |
10) |
"Unit 5 - Past perfect simple and continuous / Present perfect simple / Present perfect continuous" |
Unit 5 - Related Modules |
11) |
Unit 6 - Future Forms / Predictions / Intentions / Future in the past |
Unit 6 - Related Modules |
12) |
Review - Unit 1 & 2 |
Related Review Modules |
13) |
Review - Unit 3 & 4 |
Related Review Modules |
14) |
Review - Unit 5 / Evaluation of Weekly Assignments |
Related Review Modules |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. |
|
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. |
|
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak. |
|
4) |
İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. |
|
5) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. |
|
6) |
İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek. |
|
7) |
Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. |
|
8) |
Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. |
|
9) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
|
10) |
Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. |
|
12) |
Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. |
|