Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Etiğe giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki farklar. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
2) |
Etik değerlere uygun davranışların sonuçları, bireyde etik davranışı etkileyen faktörler. |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3) |
Etik ile ilgili kavramlar, ahlaki gelişim süreci. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
4) |
Etik toplum ilişkisi, iş etiği (çalışma etiği ve mesleki etik). |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi. |
5) |
Genel etik kurallar, ahlakın gelişiminde rol oynayan faktörler. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
6) |
Etik teorileri. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Ceyhan, B. (2018). Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin teknoloji ve çevre etiğine yönelik duyarlılıkları [Yayımlanmış doktora tezi].
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
7) |
Etik sistemleri. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
8) |
Tıp etiği ve tıp etiği ilkeleri. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
9) |
Sağlık hizmetlerinde meslek etiği ilkeleri, sağlık kurum ve kuruluşlarında etik problemler. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
10) |
Hasta hakları. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
11) |
Hasta hakları ve etik ilişkisi. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
12) |
Tıbbi malpraktis, hastane etik komiteleri. |
Ertin, H. (2020). Modern tıp ve etik. İstanbul: Betim Yayıncılık. |
13) |
Olgu tartışma. |
|
14) |
Genel tekrar. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje
ve etkinliklerde aktif rol alabilme |
|
2) |
Bir yabancı dili temel düzeyde kullanarak mesleki
sorumluluklarını ve etik değerleri tanıma ve evrensel değerleri
takip edebilme |
|
3) |
İnsan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine
hakim olarak, EKG ritim analizi yapma ve ritimlere uygun acil
bakım becerisine sahip olabilme |
|
4) |
Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları
tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilme |
|
5) |
Cumhuriyetin temel değerlerini gözeterek meslektaşları,
hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile
etkin bir iletişim kurabilme |
|
6) |
İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda
beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında eleştirel düşünüp,
sorunları tanımlayabilme |
|
7) |
İlk ve acil yardım konusunda temel mesleki bilgileri, güncel bilgi
ve teknolojiler ışığında ve mesleki etik değerlerin gözetiminde
kullanabilme |
|
8) |
Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri
alabilme ve olay sırasında uygulayabilme |
|
9) |
Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında
ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına
uygun davranabilme |
|
10) |
İlk ve acil yardım alanındaki bilişim ve iletişim teknolojilerini
kullanabilme |
|