Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICT101 | ||||
Course Name: | Bilgi ve İletişim Teknolojileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ORHAN SİVRİKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Orhan Sivrikaya | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere iş ortamında kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini tanıtır ve teknolojinin yönlendirdiği bir toplumda başarı için gerekli olan dijital okuryazarlık becerilerinin temelini oluşturur. Öğrenciler kelime işlem, elektronik tablo, veritabanı, masaüstü yayıncılık, sunum yazılımı ve web sitesi geliştirecek tasarım becerilerini kazanır. Kurs boyunca dijital okuryazarlık, etkili elektronik araştırma ve iletişim yetenekleri vurgulanır. |
Dersin İçeriği: | DİJİTAL OKURYAZARLIK • bilgiyle ilgili terminolojiyi anladığını göstermek ve iletişim teknolojisi; • bilgisayar iş istasyonu ortamını anladığını göstermek; • elektronik dosya ve klasörleri yönetmek; • İnternet'e erişim seçeneklerini analiz etmek; • elektronik araştırma yürütürken etkili teknikleri uygulamak. VERİMLİLİK YAZILIMI: (Microsoft Office: WORD, EXCEL, ACCESS) • ortak iş belgeleri oluşturmak için kelime işlemci yazılımını kullanımı; • çeşitli görevleri gerçekleştirmek için elektronik tablo yazılımını kullanmak; • veritabanı yazılımını kullanarak bilgileri yönetmek. TASARIM YAZILIMI: (Microsoft Office: Desktop Publishing, Dreamweaver) • etkili sunumlar oluşturmak ve sunmak için sunum yazılımını kullanın; • yayın oluşturmak için masaüstü yayıncılık yazılımını kullanmak; • etkili web sitelerinin kullanımına ve tasarımına ilişkin anlayış sergilemek ve bunları geliştirmek İŞ İLETİŞİMİ: (Microsoft Office: Powerpoint) • sunum oluşturmak için elektronik yazılımı kullanma becerisini göstermek; • başkalarıyla etkili bir şekilde iletişim kurmak için elektronik araçları kullanmak; • elektronik iletişimle ilgili hukuki konuların anlaşıldığını göstermek. ETİK KONULAR • ilgili bilgiyi bulmak için çeşitli elektronik ortamları kullanmak; • İnternet'in iş ortamındaki çeşitli kullanımlarını analiz etmek; • elektronik bilgilerin kullanımına ilişkin etik sorunları analiz etmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilgi ve Tanımlar 2) Bilgi ve yeteneklerin uygulanması 3) Araştırma ve öğrenme yeteneği 4) İletişim becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ve Bilgi İşlem | Bu bölümde bilgisayarlarla ilgili temel kavramları ve bunların günlük yaşamınızdaki etkilerini inceleyeceksiniz. Bu bölümün amaçları şunlardır: Bilgisayarları Tanıyın, Bilgisayarın İşlevlerini Açıklayın, Bilgisayarların İkili Kodları Kullanarak Verileri Nasıl Temsil Ettiğini Açıklayın, Bilgisayar Sistemlerinin Gelişimini Tanımlayın, Kişisel Bilgisayarların Çeşitli Türlerini ve Özelliklerini Listeleme |
2) | Donanım | Bu bölümde bir bilgisayar sisteminin donanım bileşenlerini inceleyecek ve nasıl çalıştıklarını keşfedeceksiniz. Bu bölümün amaçları şunlardır: Merkezi İşlem Biriminin İşlevini Açıklayın, Sistem Biriminin ve Anakartın Parçalarını Tanımlama, Giriş Cihazlarını ve Kullanımlarını Tanımlayın, Çıkış Cihazlarını ve Kullanımlarını Tanımlayın, Yazıcı Türlerini Karşılaştırın, İletişim Cihazlarını Tartışın, Depolama Cihazlarını Karşılaştırın |
3) | Sistem Yazılımları | Bu bölümde bilgisayarınızın sorunsuz ve güvenli çalışmasını sağlayan sistem yazılımını inceleyeceksiniz. Bu bölümün amaçları şunlardır: İşletim Sistemlerinin Amaç ve İşlevlerini Tanıma, Masaüstü İşletim Sistemlerini Kullanın, Özel İşletim Sistemlerini Karşılaştırın, Dosya Yönetiminin Önemini Açıklayın, Dosya Türlerini Tanıma ve Çalışma, Dosyaları Bulmak için Gelişmiş Arama Seçeneklerini Kullanın, Dosyalar Paylaş |
4) | Network, Güvenlik ve Gizlilik | Bu bölümün odak noktası bilgisayar ağının ne olduğunu anlamak ve farklı ağ türlerini tanımlamaktır. Ayrıca güvenliğe ve mahremiyete yönelik tehditlere odaklanacak ve bu tehditlere karşı nasıl korunabileceğinizi açıklayacaksınız. Bölümün hedefleri şunlardır: Bilgisayar Ağlarının Önemini Tartışmak, Farklı LAN ve WAN Türlerini Karşılaştırın, Ağ Donanımını Listeleme ve Tanımlama, Ağlarda Kullanılan Yazılım ve Protokolleri Listeleme ve Tanımlama, Bir Ağın Nasıl Korunacağını Açıklayın, Çeşitli Siber Suç Türlerini Tanıma, Güvenli Bilgi İşlem Uygulaması Yapın |
5) | Sorun Giderme ve Bakım | Bu bölümün odak noktası bilgisayar sorunlarını gidermek ve optimum bilgisayar performansını sağlamak için rutin bakımı gerçekleştirmektir. Bölümün hedefleri şunlardır: Yaygın Bilgisayar Sorunlarını Giderme, Sistem Yardımcı Programlarını Kullanın, Sistemi Yedekleme Yöntemlerini Karşılaştırın, Bir Bilgisayar Sisteminin Yazılım Uyumluluğu Açısından Değerlendirilmesi, Yazılımı Kurma, Kaldırma ve Güncelleme, Çevrimiçi Güvende Kalın |
6) | Uygulama yazılımları | Bu bölümün odak noktası yazılım uygulamalarıdır. Kullanmak isteyebileceğiniz yazılımla uyumlu olup olmadığını bulmak için bilgisayar sisteminizi nasıl değerlendireceğinizi ve bilgisayarınızda yüklü yazılımı nasıl yöneteceğinizi öğreneceksiniz. Bölümün hedefleri şunlardır: İş Üretkenliği Yazılım Türlerini ve Kullanım Alanlarını Tanımlamak, Ev ve Eğitim Programlarını Kategorize Edin, Medya ve Grafik Yazılımlarını Tanımlayın, Bulut Bilişimin Önemini Tartışmak, Çeşitli Yazılım Edinme Yollarını Karşılaştırın, Yazılım Lisanslarına ve Kayıt Sözleşmelerine saygı gösterin, İş İletişimi Araçlarını Kullanın |
7) | MS ofis Yazılımları ve Windows 11 Dosya Yönetimi | Bu bölümün amaçları şunlardır: Microsoft Office'i keşfedin, Dosya Depolama için Klasör Oluşturun, Sıkıştırılmış Dosyaları İndirin ve Çıkarın, Bir Ofiste, Uygulamada Metin Girin ve Düzenleyin ve Belgeleri Kontrol Etmek için Düzenleyiciyi Kullanın, Ofis Komutlarını Gerçekleştirin ve Ofis Formatını Uygulayın, Bir Ofis Belgesini Sonlandırın, Office Yardım Özelliklerini Kullanma |
8) | Ara Sınav | |
9) | MS Kelime İşlem Yazılımı | Bu bölümün amaçları şunlardır: Yeni Bir Belge Oluşturun ve Metin Ekleyin, Grafik Ekleme ve Formatlama, Metin Kutularını ve Şekilleri Ekleme ve Değiştirme, Bir Belgeyi Önizleyin ve Yazdırın, Belge ve Paragraf Düzenini Değiştirme, Liste Oluşturma ve Değiştirme, Sekme Duraklarını Ayarlama ve Değiştirme, SmartArt Grafiği ve Simge Ekleme ve Biçimlendirme |
10) | MS Elektronik Tablo 1 | Bu bölümün amaçları şunlardır: Excel Çalışma Kitabı Oluşturun, Kaydedin ve Gezinin, Bir Çalışma Sayfasına Veri Girme, Formül Oluşturma, Kopyalama ve TOPLA İşlevini Kullanma, Hücreleri Birleştir ve Ortala, Hücre Stilleri ve Temalarla Biçimlendir, Sütun Grafiği Oluşturmak ve Mini Çizgiler Eklemek için Grafik Verileri, Çalışma Sayfası Yazdırma, Formülleri Görüntüleme ve Excel'i Kapatma |
11) | MS Elektronik Tablolama 2 | Bu bölümün amaçları şunlardır: Hızlı Doldurma ve TOPLA, ORTALAMA, ORTALANMA, MIN ve MAX İşlevlerini kullanın, Verileri Taşı, Hata Mesajlarını Çöz ve Metni Döndür, COUNTIF ve IF İşlevlerini Kullanın ve Koşullu Biçimlendirme Uygulayın, Tarih ve Saat İşlevlerini ve Bölmeleri Dondur'u kullanın, Excel Tablosu Oluşturma, Sıralama ve Filtreleme, Büyük Bir Çalışma Sayfasını Görüntüleme, Biçimlendirme ve Yazdırma |
12) | MS Elektronik Tablolama 3 | Bu bölümün amaçları şunlardır: Pasta Grafikli Grafik Verileri, Pasta Grafiği Biçimlendirme, Çalışma Kitabını Düzenleme ve Grafiği Güncelleme, Durum Analizi Gerçekleştirmek için Hedef Aramayı Kullanın, Durum Analizi için Bir Çalışma Sayfası Tasarlayın, Bir Çalışma Sayfasındaki Değerleri Değiştirerek Olursa Olursa Sorularını Yanıtlayın, Çizgi Grafikli Grafik Verileri, Harita Grafiği ve Huni Grafiği Oluşturma |
13) | MS Sunu | Bu bölümün amaçları şunlardır: Yeni Bir Sunum Oluşturun, Bir Sunumu Normal Görünümde Düzenleme, Bir Sunuma Resim Ekleme, Bir Sunumu Yazdırma ve Görüntüleme, Mevcut Bir Sunumu Düzenleme, Sunumu Biçimlendirmek, Slayt Sıralayıcı Görünümünü Kullan, Slayt Geçişlerini Uygula |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Go! All in One Computer Concepts and Applications Fourth Edition, 2020 Shelley Gaskin et al. |
Diğer Kaynaklar: | Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Kolektif, Murathan Yayınevi, 2013. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 12 | 2 | 24 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 24 | 24 | ||||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ödevler | 3 | 6 | 18 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 | ||||
Final | 1 | 32 | 32 | ||||
Toplam İş Yükü | 148 |