DIS417 Ağız PatolojisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS417
Course Name: Ağız Patolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA CANAN ALATLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Fatma Canan Alatlı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oral Patoloji dersinin amacı öğrencinin ağız mukozası, ağız boşluğunda ve çene kemiklerindeki hastalıklara ve tümörlere ait klinik belirtileri, bulguları, radyolojik, makroskopik ve mikroskopik özellikleri, prognoz ve tedavilerini bilmesi, öğrencilerin bu hastalıkları klinikte tanıyabilmelerinin ve hastaları doğru tedaviye yönlendirebilmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Dersin konuları:
1. Ağız mukozasının pigmentli lezyonları, malign melanom, 2. Ağız mukozasının beyaz lezyonları,
3. Ağız mukozasının benign epitelyal tümörleri
4. Ağız mukozasının prekanseröz lezyonları,
5. Ağız mukozasının karsinomları,
6. Ağız mukozasının reaktif lezyonları, kökeni belirli olmayan tümörleri,
7. Çene kemiklerinin displazileri ve benign hastalıkları, 8. Çene kemiklerinin primer benign ve malign tümörleri, metastatik tümörleri,
9. Çene kemikleri ve yumuşak doku kistleri,
10. Santral ve periferik odontojen tümörler, 11. Tükürük bezlerinin hastalıkları ve tümörleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Oral Patoloji alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilme ve değerlendirebilme, 2. Baş-boyun bölgesinde görülen çeşitli lezyonları tanıyabilme, 3. Baş-boyun bölgesinde görülen çeşitli hastalıklar ile ilgili bilgi sahibi olma, 4. Baş-boyun bölgesinde görülen tümörleri ve prekanseröz lezyonları tanıyabilme, 5. Çene kemiklerinde görülen çeşitli hastalıkları, iyi ve kötü huylu tümörleri tanıyabilme, 6. Baş-boyun bölgesinde ve çene kemiklerinde görülen kistleri tanıyabilme, 7. Çene kemikleri ve yumuşak dokudaki odontojen tümörleri tanıyabilme, 8. Baş-boyun bölgesinde ve çene kemiklerindeki patolojik oluşumlar ile ilgili bilgilerini klinikte kullanabilme, 9. Ağız içinde görülen patolojik oluşumların tedavisi ile ilgili karar verebilme, 10. Ağız içinde görülen patolojik oluşumların tanı ve tedavisi için hastayı yönlendirebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ağız mukozasının beyaz lezyonları Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
2) Ağız mukozasının benign epitelyal tümörleri Slayt sunumu, Oral patoloji Kitapları
3) Ağız mukozasının prekanseröz lezyonları Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
4) Lökoplaki, eritroplaki Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
5) Ağız mukozasının karsinomları Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
6) Ağız mukozasının ve yumuşak dokuların reaktif lezyonları ve kökeni bilinmeyen tümörleri Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
7) Çene kemiklerinin displazileri ve metabolik hastalıkları Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
8) Çene kemiklerinin primer benign ve malign tümörleri, metastatik tümörleri Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
9) Ağız mukozasının pigmentli lezyonları, malign melanom Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
10) Baş - boyun bölgesinin ve çene kemiklerinin kistleri 1 Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
11) Baş - boyun bölgesi ve çene kemiklerinin kistleri 2 Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
12) Odontojen tümörler 1 Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
13) Odontojen tümörler 2 Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları
14) Tükürük bezi hastalıkları ve tümörleri Slayt sunumu, Oral Patoloji kitapları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Her ders konusuna ait ders slaytları Blackboard sistemine girilmektedir.

Lecture slides for each course topic are put into the Blackboard system.
Diğer Kaynaklar: 1. Regezi JA, Sciubba JJ. Oral Pathology: Clinical Pathologic Correlations. 6th edition. St. Louis, Missouri,USA. Elsevier Saunders, 2012.
2. Neville BW, Allen CM, Damm DD, Chi AC. Oral and Maxillofacial Pathology, 4th Edition. Canada, Elsevier Limited, 2016.
3. Çöloğlu S. Ağız Patolojisi. Yeditepe Üniversitesi Yayınevi, 2012.
4. Günhan Ö. Oral ve Maksillofasiyal Patoloji. Quinticensse Yayıncılık, 2016.
6. Cawson RA, Odell EW. Cawson’s Essentials of Oral Pathology and Oral Medicine. Philadelphia, USA, Elsevier Limited, 2008.
7. Wo SB. Oral Pathology: A Comprhensive Atlas and Text. 1st edition, Philadelphia, Saunders, 2012.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 2
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 1
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Bütünleme Pratik 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 14
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 16