HEM157 Sağlığı Koruma ve GeliştirmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar ErgoterapiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ergoterapi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM157
Course Name: Sağlığı Koruma ve Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersi Veren(ler): Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Birey, aile ve toplumun farklı kesimlerinin sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını, sağlığı geliştirme modellerini, sağlığı geliştirme ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaları kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Global sağlık problemlerini tanımlayabilir
2) Sağlığı geliştirme kavramlarını açıklayabilir
3) Toplumdaki riskli grupları tanımlayabilir
4) Özel gruplar için sağlığı geliştirme programları hazırlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı, Kapsamı ve Önemi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
2) Sağlığın Geliştirilmesini Etkileyen Faktörler Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
3) Sağlığın Geliştirilmesi ile İlgili Modeller Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
4) Sağlık Okuryazarlığı Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
5) Beslenme ve Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
6) Sağlığın Geliştirilmesi ve Fiziksel Aktivite Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
7) Stres Yönetimi ve Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
8) Yaşlı Sağlığının Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
9) Tütün Kontrolü ve Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
10) İş Ortamında Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
11) Okul sağlığını geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
12) Dünyada ve ülkemizde sağlığı geliştirme uygulamaları Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
13) Sağlığın Geliştirilmesinde Hemşirenin Rolü Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
14) Ödev tesliminin yapılması, Dersin değerlendirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
Diğer Kaynaklar: Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. 2
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. 3
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 2
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. 2
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. 2
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. 1
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 2
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. 2
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58