HEM157 Sağlığı Koruma ve GeliştirmeKurumsal BilgilerAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM157
Course Name: Sağlığı Koruma ve Geliştirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersi Veren(ler): Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Birey, aile ve toplumun farklı kesimlerinin sağlığını koruma ve geliştirme üzerine odaklanır. Bu ders kapsamında öğrenciler, sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını kazanma ve kazandırma, davranış değiştirme stratejilerini planlama, uygulama ve değerlendirme konusunda temel düzeyde bilgi sahibi olurlar.
Dersin İçeriği: Bu ders, sağlığı koruma ve geliştirme kavramlarını, sağlığı geliştirme modellerini, sağlığı geliştirme ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaları kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Global sağlık problemlerini tanımlayabilir
2) Sağlığı geliştirme kavramlarını açıklayabilir
3) Toplumdaki riskli grupları tanımlayabilir
4) Özel gruplar için sağlığı geliştirme programları hazırlayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlığın Geliştirilmesi Kavramı, Kapsamı ve Önemi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
2) Sağlığın Geliştirilmesini Etkileyen Faktörler Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
3) Sağlığın Geliştirilmesi ile İlgili Modeller Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
4) Sağlık Okuryazarlığı Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
5) Beslenme ve Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
6) Sağlığın Geliştirilmesi ve Fiziksel Aktivite Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
7) Stres Yönetimi ve Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
8) Yaşlı Sağlığının Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
9) Tütün Kontrolü ve Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
10) İş Ortamında Sağlığın Geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
11) Okul sağlığını geliştirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
12) Dünyada ve ülkemizde sağlığı geliştirme uygulamaları Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
13) Sağlığın Geliştirilmesinde Hemşirenin Rolü Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
14) Ödev tesliminin yapılması, Dersin değerlendirilmesi Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.
Diğer Kaynaklar: Ayaz Alkaya S. Sağlığın Geliştirilmesi. Hedef Basın Yayın. Ankara, 2017.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 2
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 3
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 2
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 1
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 2
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 2
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 3
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 3
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58