PHA225 Biohemistry LaboratoryKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA225
Course Name: Biohemistry Laboratory
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SULTAN DİCLE YERLİKAYA
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Çalışkan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, lisans öğrencilerine karbonhidrat, lipid ve proteinlerin kalitatif ve kantitatif tayinlerinin yanı sıra kan ve idrar analizleri, çeşitli enzim testleri yaptırılmakta ve klinik bilgiler verilerek sonuçlar yorumlanmaktadır.
Dersin İçeriği: 1. İnsan organizmasındaki temel moleküllerin yapılarını ve genel metabolik süreçlerin temel prensiplerini ebilmeli. 2. Biyokimya ile ilgili laboratuvar tekniklerini ebilmeli. 3. Öğrencilere çeşitli iş alanları için deneysel bilgi kazandırabilmeli. 4. Biyokimya bilgilerini deney tasarlama, analiz etme ve yorumlamada etkin şekilde kullanabilmeli.5. İlgili alanlardaki güncel konularda bilgilendirebilmeli ve yaşam boyu öğrenme becerisini kazandırabilmeli.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli;
2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli
3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli
4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli
5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli
6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli
7) Biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli
8) Halk sağlığı ,çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli
9) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli
10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları hakkında bilgi sahibi olabilmeli
11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanabilmeli, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilmeli
12) Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanabilmeli
13) Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmeli ve değerlendirebilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuvar Demonstrasyonu ve Güvenliği
2) Çözeltiler ve Çözünürlük
3) UV Spektrofotometre Deneyleri
4) Kalitatif Karbonhidrat Tayinleri
5) Lipidler
6) Amino Asitler ve Proteinler
7) Enzim Deneyleri – Nişastanın Hidrolizi
8) ARA SINAV
9) Proteinlerin Seçici Olarak Ayrıştırılması
10) Bradford Deneyi
11) Keton Cisimleri
12) SDS – PAGE Protein Analizi (sodyum dodesil sülfat–poliakrilamid jel Elektroforez)
13) Deney Tekrarı
14) Deney Tekrarı
15) FİNAL

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Sambrook J., Fritsch E.F., Maniatis T., 1989, Molecular Cloning, Cold Spring Harbor Laboratory Press, U.S.A.
2. Küfrevioğlu Ö. İ., Şakiroğlu H., Demir N., 1997 “Biyokimya Laboratuvar Ders Notları” Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
3. Harper’ın Biyokimyası. R.K.Murray,P.A.Mayes,D.K.Granner,V.W.Rodwell, ed: G.Menteş, B.Ersöz, Sistem Yayıncılık Mat,22, 1993
Yardımcı Kaynaklar
1. Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004
Diğer Kaynaklar: 1. Sambrook J., Fritsch E.F., Maniatis T., 1989, Molecular Cloning, Cold Spring Harbor Laboratory Press, U.S.A.
2. Küfrevioğlu Ö. İ., Şakiroğlu H., Demir N., 1997 “Biyokimya Laboratuvar Ders Notları” Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.
3. Harper’ın Biyokimyası. R.K.Murray,P.A.Mayes,D.K.Granner,V.W.Rodwell, ed: G.Menteş, B.Ersöz, Sistem Yayıncılık Mat,22, 1993
Yardımcı Kaynaklar
1. Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma
Rapor Yazma
Sosyal Faaliyet
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 56