Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA225 | ||||
Course Name: | Biohemistry Laboratory | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. SULTAN DİCLE YERLİKAYA | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Çalışkan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, lisans öğrencilerine karbonhidrat, lipid ve proteinlerin kalitatif ve kantitatif tayinlerinin yanı sıra kan ve idrar analizleri, çeşitli enzim testleri yaptırılmakta ve klinik bilgiler verilerek sonuçlar yorumlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | 1. İnsan organizmasındaki temel moleküllerin yapılarını ve genel metabolik süreçlerin temel prensiplerini ebilmeli. 2. Biyokimya ile ilgili laboratuvar tekniklerini ebilmeli. 3. Öğrencilere çeşitli iş alanları için deneysel bilgi kazandırabilmeli. 4. Biyokimya bilgilerini deney tasarlama, analiz etme ve yorumlamada etkin şekilde kullanabilmeli.5. İlgili alanlardaki güncel konularda bilgilendirebilmeli ve yaşam boyu öğrenme becerisini kazandırabilmeli. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli; 2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli 3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli 4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli 5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli 6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli 7) Biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli 8) Halk sağlığı ,çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli 9) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli 10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları hakkında bilgi sahibi olabilmeli 11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanabilmeli, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilmeli 12) Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanabilmeli 13) Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmeli ve değerlendirebilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Laboratuvar Demonstrasyonu ve Güvenliği | |
2) | Çözeltiler ve Çözünürlük | |
3) | UV Spektrofotometre Deneyleri | |
4) | Kalitatif Karbonhidrat Tayinleri | |
5) | Lipidler | |
6) | Amino Asitler ve Proteinler | |
7) | Enzim Deneyleri – Nişastanın Hidrolizi | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Proteinlerin Seçici Olarak Ayrıştırılması | |
10) | Bradford Deneyi | |
11) | Keton Cisimleri | |
12) | SDS – PAGE Protein Analizi (sodyum dodesil sülfat–poliakrilamid jel Elektroforez) | |
13) | Deney Tekrarı | |
14) | Deney Tekrarı | |
15) | FİNAL |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Sambrook J., Fritsch E.F., Maniatis T., 1989, Molecular Cloning, Cold Spring Harbor Laboratory Press, U.S.A. 2. Küfrevioğlu Ö. İ., Şakiroğlu H., Demir N., 1997 “Biyokimya Laboratuvar Ders Notları” Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum. 3. Harper’ın Biyokimyası. R.K.Murray,P.A.Mayes,D.K.Granner,V.W.Rodwell, ed: G.Menteş, B.Ersöz, Sistem Yayıncılık Mat,22, 1993 Yardımcı Kaynaklar 1. Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Sambrook J., Fritsch E.F., Maniatis T., 1989, Molecular Cloning, Cold Spring Harbor Laboratory Press, U.S.A. 2. Küfrevioğlu Ö. İ., Şakiroğlu H., Demir N., 1997 “Biyokimya Laboratuvar Ders Notları” Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum. 3. Harper’ın Biyokimyası. R.K.Murray,P.A.Mayes,D.K.Granner,V.W.Rodwell, ed: G.Menteş, B.Ersöz, Sistem Yayıncılık Mat,22, 1993 Yardımcı Kaynaklar 1. Harper Biyokimya, Ed. Nurten Dikmen, Tuncay Özgüven; 25. baskı, Nobel Kitabevleri, 2004 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Rapor Yazma | |
Sosyal Faaliyet | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 2 | 6 | 12 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 56 |