MBG307 Biyokimya LabKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG307
Course Name: Biyokimya Lab
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BAHAR İNCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Soner Aksu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Biyokimya dersinde öğrenilen temel bilgilerin laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirilmesi
Dersin İçeriği: Kalorimetrik, potansiyometrik, elektroforetik ve kromatografik yöntemler uygulama alanları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler biyokimyasal araştırma yöntemlerini uygulayabilme becerisini kazanabilmeli.
2) Buffer solüsyonu hazırlayabilmeli.
3) Protein miktarını hesaplayabilmeli.
4) Kolon kromatografisi yürütebilmeli.
5) SDS jel elektroforezi yürütebilmeli
6) Temel enzim aktivite ölçümleri yapabilmeli.
7) DNA izolasyonu ve analizi yapabilmeli.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tampon Çözeltilerin Tanıtımı ve Hazırlanması Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
2) Amino Asitlerin Titrasyonu Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
3) Amino Asitlerin ve Proteinlerin (Biuret & Lowry) Tayini için Kolorimetrik Yöntemler Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
4) Kromatografik Tekniklere Giriş I (Kağıt Kromatografisi) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
5) Kromatografik Tekniklere Giriş II (Sütun Kromatografisi) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
6) Amino Asitlerin ve Proteinlerin Elektroforezi (SDS PAGE) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
7) Sıçan Karaciğerinden Mitokondrinin Hazırlanması Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
8) Ara sınav
9) Fotosentez (Klorofil İzolasyonu, Pigmentlerin Kağıt Kromatografisi ve PS-II Aktivite Ölçümleri) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
10) Enzim Kinetiği Katalaz (substrat / enzim konsantrasyonu / pH / sıcaklık) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
11) DNA Hazırlanması (CTAB yöntemi ile Bitki Genomik DNA izolasyonu) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
12) DNA`nın Özellikleri (Tm-eğrisi, Agaroz Jel Elektroforezi -ve qPCR) Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
13) Uygulama tekrarı Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
14) Uygulama tekrarı Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
15) Uygulama tekrarı Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
16) Final Sınavı
17) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Önceden hazırlanmış sunumlar ve laboratuvar föyü
Diğer Kaynaklar: Pre-prepared presentations and laboratory sheets

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 3
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 2
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır 3
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 3
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 2
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 2
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 2
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 3
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. 2
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 3
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 1
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. 2
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Rapor Yazma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 40
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 110