ANT101 Genel AnatomiKurumsal BilgilerAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ANT101
Course Name: Genel Anatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ADNAN ÖZTÜRK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Adnan Öztürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders anatomiye giriş ve terminoloji, kemikler, eklemler, kaslar, sinir sistemi, endokrin sistem, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem ve genital sistem, duyu organları konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme
2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme
3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme
4) Üst ve alt ekstremitede yer alan yapıları tanımlayabilme
5) Thorax duvarı ve boşluğu içindeki organları tanımlayabilme
6) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme
7) Genito-üriner sistem organlarını tanımlayabilme
8) Santral sinir sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme
9) Göz ve kulak ile ilgili yapıları tanımlayabilme
10) Vestibüler, retiküler, limbik sistemi tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomi’ye Giriş ve Terminoloji Ders sunumu, maket
2) Kemikler-1 Ders sunumu, maket
3) Kemikler-2 Ders sunumu, maket
4) Eklemler Ders sunumu, maket
5) Kaslar-1 Ders sunumu, maket
6) Kaslar-2 Ders sunumu, maket
7) Dolaşım sistemi Ders sunumu, maket
8) Solunum sistemi Ders sunumu, maket
9) Sindirim sistemi Ders sunumu, maket
10) Üriner sistem ve Genital sistem Ders sunumu, maket
11) Sinir sistemi-1 Ders sunumu, maket
12) Sinir sistemi-2 Ders sunumu, maket
13) Endokrin sistem Ders sunumu, maket
14) Duyu organları Ders sunumu, maket

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612
-Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659.
-Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298.
-İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu.
Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094.
Diğer Kaynaklar: -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612
-Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659.
-Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298.
-İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu.
Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 3
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 3
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. 3
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme.
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. 3
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. 3
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 116