DEN323 Head-Neck Surgical AnatomyKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DEN323
Course Name: Baş-Boyun Cerrahi Anatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SÜLEYMAN BOZKAYA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Süleyman BOZKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To define the basics of head and neck anatomy. To ensure learning the bone, muscle, nerve, artery, vein and lymphatic circulation in the head and neck region and the topographic anatomy in the head and neck region.
Dersin İçeriği: Course topics include osteology (maxilla and mandible), neuroanatomy of cranial nerves, masticatory muscles, temporomandibular joint, temporal, infratemporal and pterygopalatine fossa, nose, nasal cavity and paranasal sinuses, oral cavity, tongue and floor of the mouth, pharynx and larynx, ear, eye. and orbit, teeth and surrounding tissues, head and neck region vessels

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Anatomiyi tanımlar, anatomik terminolojiyi kullanır.
2) Kemiklerin, eklemlerin ve kasların genel anatomik özelliklerini açıklar.
3) Damarların, lenfatik sistemin ve sinir sisteminin genel anatomik özelliklerini açıklar.
4) Yüz mimik kaslarını, çiğneme kaslarını, oksipital bölge ve boyun kaslarını tanımlar.
5) Baş ve boyun bölgesi damarlarının, lenfatiklerinin ve sinir innervasyonunun anatomik temellerini tanımlar.
6) Baş ve boyun bölgesindeki eklemleri tanımlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Baş ve Boyun Anatomisine Giriş
2) Yüzey Anatomisi
3) İskelet Sistemi
4) İskelet Sistemi
5) Kas Sistemi
6) Kas Sistemi
7) Temporomandibular Eklem anatomisi
8) Dolaşım Sİstemi
9) Dolaşım Sistemi
10) Sinir Sistemi
11) Sinir Sistemi
12) Lenf Sistemi
13) Fasyalar ve Boşluklar
14) Fasyalar ve Boşluklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 4 1 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90