Dersin Amacı: |
To define the basics of head and neck anatomy. To ensure learning the bone, muscle, nerve, artery, vein and lymphatic circulation in the head and neck region and the topographic anatomy in the head and neck region. |
Dersin İçeriği: |
Course topics include osteology (maxilla and mandible), neuroanatomy of cranial nerves, masticatory muscles, temporomandibular joint, temporal, infratemporal and pterygopalatine fossa, nose, nasal cavity and paranasal sinuses, oral cavity, tongue and floor of the mouth, pharynx and larynx, ear, eye. and orbit, teeth and surrounding tissues, head and neck region vessels |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
|
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
12) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
|
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|