ANT102 Anatomi IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ANT102
Course Name: Anatomi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEYZA ÇELİKGÜN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Beyza Çelikgün
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı sistemler ve bu sistemlere ait organlar ve yapılarla ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olmak ve bu yapıları pratikte tanımlayabilmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, respiratuar sistem, üriner sistem, endokrin sistem, gastrointestinal ve ürogenital sistemleri, duyu organlarını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vücudun sistemleri hakkında bilgi sahibi olabilme
2) Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini tanımlayabilme
3) Vücuttaki kemik ve kas yapılarını tanımlayabilme
4) Pratikte anatomik yapıları tanımlayabilme
5) Anatomik pozisyonları tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinir Sistemi Maket, kadavra
2) Sinir Sistemi Maket, kadavra
3) Sinir Sistemi Maket, kadavra
4) Solunum sistemi, larinks, trakea ve bronşlar, akciğerler, plevra Maket, kadavra
5) Solunum sistemi, larinks, trakea ve bronşlar, akciğerler, plevra Maket, kadavra
6) Dolaşım sistemi, kalp, yapısı, damarları Maket, kadavra
7) Sindirim sistemi Maket, kadavra
8) Sindirim sistemi Maket, kadavra
9) Endokrin Sistem Maket, kadavra
10) Endokrin Sistem Maket, kadavra
11) Ürogenital Sistem Maket, kadavra
12) Ürogenital Sistem Maket, kadavra
13) Deri Maket, kadavra
14) Genel tekrar Maket, kadavra

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - Resimli sistematik anatomi / Mehmet Yıldırım
- Anatomi / Başal, Ufuk 2011.
- Netter'in Klinik Anatomisi C. Cem Denk, H. Hamdi Çelik
- Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner
- İnsan Anatomisi Atlası, Netter F., Meserret Cumhur
Diğer Kaynaklar: - Resimli sistematik anatomi / Mehmet Yıldırım
- Anatomi / Başal, Ufuk 2011.
- Netter'in Klinik Anatomisi C. Cem Denk, H. Hamdi Çelik
- Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner
- İnsan Anatomisi Atlası, Netter F., Meserret Cumhur

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 3
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 9 9
Toplam İş Yükü 150