Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ANT102 | ||||
Course Name: | Anatomi II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEYZA ÇELİKGÜN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Beyza Çelikgün | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sistemler ve bu sistemlere ait organlar ve yapılarla ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olmak ve bu yapıları pratikte tanımlayabilmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, respiratuar sistem, üriner sistem, endokrin sistem, gastrointestinal ve ürogenital sistemleri, duyu organlarını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Vücudun sistemleri hakkında bilgi sahibi olabilme 2) Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini tanımlayabilme 3) Vücuttaki kemik ve kas yapılarını tanımlayabilme 4) Pratikte anatomik yapıları tanımlayabilme 5) Anatomik pozisyonları tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sinir Sistemi | Maket, kadavra |
2) | Sinir Sistemi | Maket, kadavra |
3) | Sinir Sistemi | Maket, kadavra |
4) | Solunum sistemi, larinks, trakea ve bronşlar, akciğerler, plevra | Maket, kadavra |
5) | Solunum sistemi, larinks, trakea ve bronşlar, akciğerler, plevra | Maket, kadavra |
6) | Dolaşım sistemi, kalp, yapısı, damarları | Maket, kadavra |
7) | Sindirim sistemi | Maket, kadavra |
8) | Sindirim sistemi | Maket, kadavra |
9) | Endokrin Sistem | Maket, kadavra |
10) | Endokrin Sistem | Maket, kadavra |
11) | Ürogenital Sistem | Maket, kadavra |
12) | Ürogenital Sistem | Maket, kadavra |
13) | Deri | Maket, kadavra |
14) | Genel tekrar | Maket, kadavra |
Ders Notları / Kitaplar: | - Resimli sistematik anatomi / Mehmet Yıldırım - Anatomi / Başal, Ufuk 2011. - Netter'in Klinik Anatomisi C. Cem Denk, H. Hamdi Çelik - Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner - İnsan Anatomisi Atlası, Netter F., Meserret Cumhur |
Diğer Kaynaklar: | - Resimli sistematik anatomi / Mehmet Yıldırım - Anatomi / Başal, Ufuk 2011. - Netter'in Klinik Anatomisi C. Cem Denk, H. Hamdi Çelik - Fonksiyonel Anatomi, Ekstremiteler ve Sırt Bölgesi, Doğan Taner - İnsan Anatomisi Atlası, Netter F., Meserret Cumhur |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 3 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 3 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 3 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 | ||||
Final | 1 | 9 | 9 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |