Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, üst düzey ya da akademik metin türlerini ayırt etme ve çözümleme becerilerini kazandırmaktır. Öğrenciler derste yürütülecek çalışmalarla ileri düzey dilbilgisi, yazım ve noktalama kuralları hakkında farkındalık kazanır. Derste yürütülen tartışmalar dilbilgisi, yazım becerileri ve yazım tarzıyla ilgili sorunlara odaklanır. Derste yürütülen çalışmalarla ve
ödevlerle öğrenciler, farklı tarzlarda yazılmış metinleri çözümlerler. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, paragraf yazımı; anlatım, betimleme, karşılaştırma, tartışma, sebep ve sonuç ilişkisini gösteren tanımlama, açıklama gibi çeşitli yazı tipleri ile birlikte bunlara uygun anlatım teknikleri; hatalı ve mantık dışı cümle yapıları, düzensiz ve eksik paragraflar oluşturulmasını önlemek için teorik bilgiler konularını içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanıtımı |
Handouts |
2) |
Chapter 6: BEHAVIOR (Identify and understand in-text referencing to support opinions in a text, practice identifying cause and effect, compose and edit a cause-and-effect essay) |
Chapter 6 |
3) |
Chapter 6: BEHAVIOR (Identify and understand in-text referencing to support opinions in a text, practice identifying cause and effect, compose and edit a cause-and-effect essay) |
Chapter 6 |
4) |
Chapter 6: BEHAVIOR (Identify and understand in-text referencing to support opinions in a text, practice identifying cause and effect, compose and edit a cause-and-effect essay) |
Chapter 6 |
5) |
Chapter 7: EXPANSE (Practice identifying and inferring connections made by the writer, practice identifying persuasion techniques employed by the writer, brainstorm, compose, and edit a persuasive essay) |
Chapter 7 |
6) |
Chapter 7: EXPANSE (Practice identifying and inferring connections made by the writer, practice identifying persuasion techniques employed by the writer, brainstorm, compose, and edit a persuasive essay) |
Chapter 7 |
7) |
Chapter 7: EXPANSE (Practice identifying and inferring connections made by the writer, practice identifying persuasion techniques employed by the writer, brainstorm, compose, and edit a persuasive essay) |
Chapter 7 |
8) |
Chapter 8: CHANGE (Practice inferring cause and effect in an academic text, practice identifying and understanding concepts and theories presented in a text, compose and edit part of a business report) |
Chapter 8 |
9) |
Chapter 8: CHANGE (Practice inferring cause and effect in an academic text, practice identifying and understanding concepts and theories presented in a text, compose and edit part of a business report) |
Chapter 8 |
9) |
Chapter 8: CHANGE (Practice inferring cause and effect in an academic text, practice identifying and understanding concepts and theories presented in a text, compose and edit part of a business report) |
Chapter 8 |
10) |
Chapter 9: FLOW (Practice using headings to make predictions about what you are going to read, recognize and understand commentary on evidence, brainstorm, compose, and edit a problem-and-solution essay) |
Chapter 9 |
11) |
Chapter 9: FLOW (Practice using headings to make predictions about what you are going to read, recognize and understand commentary on evidence, brainstorm, compose, and edit a problem-and-solution essay) |
Chapter 9 |
12) |
Chapter 10: CONFLICT (Recognize and undertand references in a text, prepare and discuss a topic in preparation for a seminar, compose and edit an argumentative essay) |
Chapter 10 |
13) |
Chapter 10: CONFLICT (Recognize and undertand references in a text, prepare and discuss a topic in preparation for a seminar, compose and edit an argumentative essay) |
Chapter 10 |
14) |
Genel Tekrar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
- Second Edition Skillful 4 (C1) Reading & Writing, Lindsay Warwick & Louise Rogers, Macmillan Education.
- Langan, J., & Albright, Z. (2020). Exploring Writing: Paragraphs and Essays. McGraw-Hill
- Langan, J., & Albright, Z. (2019). College Writing Skills with Readings. McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
- Second Edition Skillful 4 (C1) Reading & Writing, Lindsay Warwick & Louise Rogers, Macmillan Education.
- Langan, J., & Albright, Z. (2020). Exploring Writing: Paragraphs and Essays. McGraw-Hill
- Langan, J., & Albright, Z. (2019). College Writing Skills with Readings. McGraw-Hill. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme |
4 |
2) |
Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme |
3 |
3) |
Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme |
1 |
4) |
Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme |
3 |
5) |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
5 |
6) |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme |
5 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme |
4 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme |
5 |
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme |
2 |
10) |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme |
2 |
11) |
Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme |
1 |