ANT103 Anatomi-IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ANT103
Course Name: Anatomi-I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BEYZA ÇELİKGÜN
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Beyza Çelikgün
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı, öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; anatomiye giriş ve terminoloji, kemikler, eklemler, kaslar, sinir sistemi, endokrin sistem, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem ve genital sistem, duyu organları konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme
2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme
3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme
4) Üst ve alt ekstremitede yer alan yapıları tanımlayabilme
5) Thorax boşluğu içindeki organları tanımlayabilme
6) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme
7) Ürogenital sistem organlarını tanımlayabilme
8) Santral sinir sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme
9) Göz ve kulak ile ilgili yapıları tanımlayabilme
10) Vestibüler, retiküler, limbik sistemi tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Anatomiye Giriş ve Terminoloji Ders sunumları
2) Kemikler Ders sunumları
3) Kemikler Ders sunumları
4) Eklemler Ders sunumları
5) Kaslar Ders sunumları
6) Kaslar Ders sunumları
7) Sinir sistemi Ders sunumları
8) Sinir sistemi Ders sunumları
9) Endokrin sistem Ders sunumları
10) Dolaşım sistemi Ders sunumları
11) Solunum sistemi Ders sunumları
12) Sindirim sistemi Ders sunumları
13) Ürogenital sistem Ders sunumları
14) Duyu organları Ders sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612
-Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659.
-Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298.
-İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu.
Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094.
Diğer Kaynaklar: -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612
-Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659.
-Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298.
-İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu.
Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 3
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 3
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Laboratuvar
Okuma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 146