Odyoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ODY452 | ||||
Course Name: | Odyolojide Özel Konular | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | |||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Betül Özdemir Aktaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Odyolojinin daha az bilinen konularını öğrenmek ve farklı bakış açıları kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Goldenhar Sendromu, Non-organik İşitme Kaybı ve Kullanılan Subjektif Testler, Vestibüler İmplantlar, Otoskleroz: Semptomları, Türleri, Tedavisi, Tinnitus ve Hiperakuzi, Minimal İşitme Kaybı, Genişlemiş Vestibüler Aquaduct, İşitsel Sözel Terapi-AVT, Down Sendromu ve Odyolojik Sonuçları, Plastisite ve Crossmodal Plastisite, Semisirküler Kanal Dehissansı, Otoimmün İç Kulak Hastalığı, Maskelemede Özel Durumlar: Santral Maskeleme ve SAL Testi, Treacher Collins Sendromu, Subjektif Ayırıcı Tanı Testleri (SISI, ABLB…), Gizli İşitme Kaybı ve TEN Testi, Tek Taraflı İşitme Kaybı ve Sonuçları, ACC-Akustik Değişim Kompleksi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Odyoloji'nin daha az bilinen yönlerine ilişkin bilgi sahibi olur. 2 Bilimsel araştırmalar yaparak yeni bakış açıları kazanır. 3 Odyolojideki farklı konular arasında bağlantı/ilişki kurar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1 Goldenhar Sendromu 2 Non-organik İşitme Kaybı ve Kullanılan Subjektif Testler 3 Vestibüler İmplantlar; Otoskleroz: Semptomları, Türleri, Tedavisi 4 Tinnitus ve Hiperakuzi; Minimal İşitme Kaybı 5 Genişlemiş Vestibüler Aquaduct 6 İşitsel Sözel Terapi-AVT 7 Ara Sınav 8 Down Sendromu ve Odyolojik Sonuçları; Plastisite ve Crossmodal Plastisite 9 Semisirküler Kanal Dehissansı; Otoimmün İç Kulak Hastalığı 10 Maskelemede Özel Durumlar: Santral Maskeleme ve SAL Testi 11 Treacher Collins Sendromu; Subjektif Ayırıcı Tanı Testleri (SISI, ABLB…) 12 Gizli İşitme Kaybı ve TEN Testi 13 Tek Taraflı İşitme Kaybı ve Sonuçları; ACC-Akustik Değişim Kompleksi 14 Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Clinical Audiology |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. | 3 |
2) | Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. | 3 |
3) | Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. | 3 |
4) | Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. | 3 |
7) | Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. | 3 |
8) | İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme | 3 |
9) | Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. | 3 |
10) | Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. | 3 |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 7 |
Ödev | 1 | % 13 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 1 | 7 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 71 |