ODY452 Odyolojide Özel KonularKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY452
Course Name: Odyolojide Özel Konular
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BETÜL ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Betül Özdemir Aktaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Odyolojinin daha az bilinen konularını öğrenmek ve farklı bakış açıları kazandırmak
Dersin İçeriği: Goldenhar Sendromu, Non-organik İşitme Kaybı ve Kullanılan Subjektif Testler, Vestibüler İmplantlar, Otoskleroz: Semptomları, Türleri, Tedavisi, Tinnitus ve Hiperakuzi, Minimal İşitme Kaybı, Genişlemiş Vestibüler Aquaduct, İşitsel Sözel Terapi-AVT, Down Sendromu ve Odyolojik Sonuçları, Plastisite ve Crossmodal Plastisite, Semisirküler Kanal Dehissansı, Otoimmün İç Kulak Hastalığı, Maskelemede Özel Durumlar: Santral Maskeleme ve SAL Testi, Treacher Collins Sendromu, Subjektif Ayırıcı Tanı Testleri (SISI, ABLB…), Gizli İşitme Kaybı ve TEN Testi, Tek Taraflı İşitme Kaybı ve Sonuçları, ACC-Akustik Değişim Kompleksi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1 Odyoloji'nin daha az bilinen yönlerine ilişkin bilgi sahibi olur. 2 Bilimsel araştırmalar yaparak yeni bakış açıları kazanır. 3 Odyolojideki farklı konular arasında bağlantı/ilişki kurar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1 Goldenhar Sendromu 2 Non-organik İşitme Kaybı ve Kullanılan Subjektif Testler 3 Vestibüler İmplantlar; Otoskleroz: Semptomları, Türleri, Tedavisi 4 Tinnitus ve Hiperakuzi; Minimal İşitme Kaybı 5 Genişlemiş Vestibüler Aquaduct 6 İşitsel Sözel Terapi-AVT 7 Ara Sınav 8 Down Sendromu ve Odyolojik Sonuçları; Plastisite ve Crossmodal Plastisite 9 Semisirküler Kanal Dehissansı; Otoimmün İç Kulak Hastalığı 10 Maskelemede Özel Durumlar: Santral Maskeleme ve SAL Testi 11 Treacher Collins Sendromu; Subjektif Ayırıcı Tanı Testleri (SISI, ABLB…) 12 Gizli İşitme Kaybı ve TEN Testi 13 Tek Taraflı İşitme Kaybı ve Sonuçları; ACC-Akustik Değişim Kompleksi 14 Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Clinical Audiology
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 3
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 3
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 3
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. 3
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 3
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 3
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 3
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 7
Ödev 1 % 13
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 1 7
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 71