İngilizce Mütercim ve Tercümanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IMT363 | ||||
Course Name: | Current Affairs | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FATMA AYLİN AKIN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin dünyada meydana gelen önemli olaylar ve konular hakkında bilgi sahibi olmasıdır. Ders kapsamında öğrencilerin, ülke ve dünya gündemi hakkında terminoloji ve içerik açısından bilgi sahibi ve donanımlı olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, ulusal ve uluslararası gündemde yer alan sosyal, ekonomik ve politik konular, gündemdeki güncel olaylar ve konu alanına özgü terminoloji çalışmaları konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel konular hakkında farkındalık sahibi olabilme 2) Güncel konulara ilişkin Türkçe ve İngilizce terminoloji bilgisini edinebilme 3) Güncel konuları tartışabilme 4) Güncel konular hakkında metin yazabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Avrupa Birliği-Türkiye İlişkileri | |
3) | NATO ve Birleşmiş Milletler | |
4) | Seçimler | |
5) | Yeme Bozuklukları | |
6) | Oscar Ödülleri | |
7) | Küresel Ekonomik Kriz | |
8) | NLP | |
9) | Küresel Isınma | |
10) | Rusya-Ukrayna savaşı | |
11) | Deprem | |
12) | Madde Bağımlılığı | |
13) | Salgın hastalıklar | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Mansbach, R. W., & Taylor, K. L. (2018). Introduction to Global Politics. Routledge. - van Tubergen, F. (2020). Introduction to Sociology. Routledge. - Lemert, C. C. (2015). Globalization: An Introduction to the End of the Known World. Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | - Mansbach, R. W., & Taylor, K. L. (2018). Introduction to Global Politics. Routledge. - van Tubergen, F. (2020). Introduction to Sociology. Routledge. - Lemert, C. C. (2015). Globalization: An Introduction to the End of the Known World. Routledge. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme | 4 |
2) | Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme | 3 |
3) | Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme | 3 |
4) | Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme | 3 |
5) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
6) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme | 5 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme | 5 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme | 4 |
10) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme | 4 |
11) | Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme | 4 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 10 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Proje | 1 | 7 | 7 | ||||
Ödevler | 10 | 4 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 177 |