Diş Hekimliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DEN107 | ||||
Course Name: | Davranış Bilimleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SELEN TÜTÜNCÜ | ||||
Dersi Veren(ler): | Selen Tütüncü | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere insan davranışları üzerinde etkili olan faktörler konusunda temel bilgi ve kavramları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Dersin konuları, davranış bilimlerinin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi, davranış bilimlerinin temel kavramları, kültür ve kültürel süreçler, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler, sosyal gruplar, öğrenme ve türleri, kişilik kuramları, tutumların oluşması, önyargı ve özellikleri, önyargının kaynakları ve önyargıların azaltılması, bedensel belirti bozuklukları, ağrı kavramı ve ağrılı hastaya yaklaşımı, diş hastalıklarının ve tedavisinin psikiyatrik dışavurumları, estetik amaçlı tıbbi girişimlerin ruhsal açıdan değerlendirilmesi, aşırı yeme ve obezite kavramı ve yeme bozukluklarıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Davranış bilimleri terminolojisini oluşturan kavramları kavramak. 2) 2. İnsan davranışını anlamak için gerekli temel bilgileri öğrenmek. 3) 3. İnsanlara yardım etmede gerekli temel bilgileri öğrenmek. 4) 4. İnsanların sağlıklı ve hasta davranışlarıyla ilgili temel bilgi ve kavramları öğrenmek. 5) 5. İnsanın bedensel, ruhsal, toplumsal yönleri ve bunlar arasındaki etkileşimler hakkında bilgi sahibi olmak. 6) 6. Psikopatolojik davranış belirtilerini öğrenmek. 7) 7. Psikopatolojik davranış oluşma süreçlerini kavramak. 8) 8. Temel iletişim becerilerini kavrayabilmek. 9) 9. Dersten kazanımlarını hasta pratiğine dökebilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Davranış Bilimleri Kapsamı ve Önemi | 1. Güney, Salih (2020). Davranış Bilimleri 2. Gerrig, Richard J. ve Zimbardo, Philip G. (2018). Psikoloji ve Yaşam 3. Zencirkıran, Memet (Editör) (2021). Davranış Bilimleri 4. Fadem, Barbara (2012). Behavioral Science in Medicine 5. Carlson, Neil R. Pearson International Edition, Psychology, The Science of Behavior 6. Mostofsky, David I. Ve Fortune, Farida (2013). Behavioral Dentistry |
2) | 2. Yaşam Döngüsü | |
3) | 3. Yaşam Döngüsü | |
4) | 4. Davranışın Psikolojik Temelleri (Psikodinamik, Davranışçı ve Hümanist Yaklaşımlar, Kişilik Kuramları, Psikoterapilere Kısa Giriş) | |
5) | 5. Davranışın Psikolojik Temelleri II | |
6) | 6. Davranışın Psikolojik Temelleri III | |
7) | 7. Yaşam Tarzı, Stres ve Sağlık | |
8) | 8. Savunma Mekanizmaları | |
9) | 9. Psikopatoloji: Giriş | |
10) | 10. Psikopatoloji | |
11) | 11. Psikopatoloji | |
12) | 12. Psikopatoloji: Duygudurum bozuklukları | |
13) | 13. Psikopatoloji: Duygudurum bozuklukları | |
14) | 14. Psikopatoloji: Kaygı bozuklukları | |
15) | 15. Psikopatoloji: Kaygı bozuklukları | |
16) | 16. Psikopatoloji: Kişilik bozuklukları | |
17) | 17. Psikopatoloji: Kişilik bozuklukları | |
18) | 18. Psikopatoloji: Madde kullanım bozuklukları | |
19) | 19. Beden Algısı Bozukluğu | |
19) | 19. Beden Algısı Bozukluğu | |
20) | 20. Psikopatoloji: Psikotik bozukluklar | |
21) | 21. Kognitif bozukluklar | |
22) | 22. İntihar | |
23) | 23. Diş Hekimliğinde İş Stresi, Tükenmişlik ve Etkileşim | |
24) | 24. Diş Hekimliğinde İş Stresi, Tükenmişlik ve Etkileşim | |
25) | 25. Kişilerarası İletişim | |
26) | 26. Hekim-Hasta İlişkisi | |
27) | 27. Hekim-Hasta İlişkisi | |
28) | 28. Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Güney, Salih (2020). Davranış Bilimleri 2. Gerrig, Richard J. ve Zimbardo, Philip G. (2018). Psikoloji ve Yaşam 3. Zencirkıran, Memet (Editör) (2021). Davranış Bilimleri 4. Fadem, Barbara (2012). Behavioral Science in Medicine 5. Carlson, Neil R. Pearson International Edition, Psychology, The Science of Behavior 6. Mostofsky, David I. Ve Fortune, Farida (2013). Behavioral Dentistry |
Diğer Kaynaklar: | 1. Güney, Salih (2020). Davranış Bilimleri 2. Gerrig, Richard J. ve Zimbardo, Philip G. (2018). Psikoloji ve Yaşam 3. Zencirkıran, Memet (Editör) (2021). Davranış Bilimleri 4. Fadem, Barbara (2012). Behavioral Science in Medicine 5. Carlson, Neil R. Pearson International Edition, Psychology, The Science of Behavior 6. Mostofsky, David I. Ve Fortune, Farida (2013). Behavioral Dentistry |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme | |
10) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
11) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
12) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 1 | 28 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 31 |