DEN107 Behavioral SciencesKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş Hekimliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DEN107
Course Name: Davranış Bilimleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SELEN TÜTÜNCÜ
Dersi Veren(ler): Selen Tütüncü
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere insan davranışları üzerinde etkili olan faktörler konusunda temel bilgi ve kavramları kazandırmaktır.

Dersin İçeriği: Dersin konuları, davranış bilimlerinin tanımı ve diğer bilimlerle ilişkisi, davranış
bilimlerinin temel kavramları, kültür ve kültürel süreçler, sosyal yapı ve sosyal ilişkiler, sosyal gruplar, öğrenme ve türleri, kişilik kuramları, tutumların oluşması, önyargı ve özellikleri, önyargının kaynakları ve önyargıların azaltılması, bedensel belirti bozuklukları, ağrı kavramı ve ağrılı hastaya yaklaşımı, diş hastalıklarının ve tedavisinin psikiyatrik dışavurumları, estetik amaçlı tıbbi girişimlerin ruhsal açıdan değerlendirilmesi, aşırı yeme ve obezite kavramı ve yeme bozukluklarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Davranış bilimleri terminolojisini oluşturan kavramları kavramak.
2) 2. İnsan davranışını anlamak için gerekli temel bilgileri öğrenmek.
3) 3. İnsanlara yardım etmede gerekli temel bilgileri öğrenmek.
4) 4. İnsanların sağlıklı ve hasta davranışlarıyla ilgili temel bilgi ve kavramları öğrenmek.
5) 5. İnsanın bedensel, ruhsal, toplumsal yönleri ve bunlar arasındaki etkileşimler hakkında bilgi sahibi olmak.
6) 6. Psikopatolojik davranış belirtilerini öğrenmek.
7) 7. Psikopatolojik davranış oluşma süreçlerini kavramak.
8) 8. Temel iletişim becerilerini kavrayabilmek.
9) 9. Dersten kazanımlarını hasta pratiğine dökebilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Davranış Bilimleri Kapsamı ve Önemi 1. Güney, Salih (2020). Davranış Bilimleri 2. Gerrig, Richard J. ve Zimbardo, Philip G. (2018). Psikoloji ve Yaşam 3. Zencirkıran, Memet (Editör) (2021). Davranış Bilimleri 4. Fadem, Barbara (2012). Behavioral Science in Medicine 5. Carlson, Neil R. Pearson International Edition, Psychology, The Science of Behavior 6. Mostofsky, David I. Ve Fortune, Farida (2013). Behavioral Dentistry
2) 2. Yaşam Döngüsü
3) 3. Yaşam Döngüsü
4) 4. Davranışın Psikolojik Temelleri (Psikodinamik, Davranışçı ve Hümanist Yaklaşımlar, Kişilik Kuramları, Psikoterapilere Kısa Giriş)
5) 5. Davranışın Psikolojik Temelleri II
6) 6. Davranışın Psikolojik Temelleri III
7) 7. Yaşam Tarzı, Stres ve Sağlık
8) 8. Savunma Mekanizmaları
9) 9. Psikopatoloji: Giriş
10) 10. Psikopatoloji
11) 11. Psikopatoloji
12) 12. Psikopatoloji: Duygudurum bozuklukları
13) 13. Psikopatoloji: Duygudurum bozuklukları
14) 14. Psikopatoloji: Kaygı bozuklukları
15) 15. Psikopatoloji: Kaygı bozuklukları
16) 16. Psikopatoloji: Kişilik bozuklukları
17) 17. Psikopatoloji: Kişilik bozuklukları
18) 18. Psikopatoloji: Madde kullanım bozuklukları
19) 19. Beden Algısı Bozukluğu
19) 19. Beden Algısı Bozukluğu
20) 20. Psikopatoloji: Psikotik bozukluklar
21) 21. Kognitif bozukluklar
22) 22. İntihar
23) 23. Diş Hekimliğinde İş Stresi, Tükenmişlik ve Etkileşim
24) 24. Diş Hekimliğinde İş Stresi, Tükenmişlik ve Etkileşim
25) 25. Kişilerarası İletişim
26) 26. Hekim-Hasta İlişkisi
27) 27. Hekim-Hasta İlişkisi
28) 28. Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Güney, Salih (2020). Davranış Bilimleri
2. Gerrig, Richard J. ve Zimbardo, Philip G. (2018). Psikoloji ve Yaşam
3. Zencirkıran, Memet (Editör) (2021). Davranış Bilimleri
4. Fadem, Barbara (2012). Behavioral Science in Medicine
5. Carlson, Neil R. Pearson International Edition, Psychology, The Science of Behavior
6. Mostofsky, David I. Ve Fortune, Farida (2013). Behavioral Dentistry
Diğer Kaynaklar: 1. Güney, Salih (2020). Davranış Bilimleri
2. Gerrig, Richard J. ve Zimbardo, Philip G. (2018). Psikoloji ve Yaşam
3. Zencirkıran, Memet (Editör) (2021). Davranış Bilimleri
4. Fadem, Barbara (2012). Behavioral Science in Medicine
5. Carlson, Neil R. Pearson International Edition, Psychology, The Science of Behavior
6. Mostofsky, David I. Ve Fortune, Farida (2013). Behavioral Dentistry

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 1 28
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 31