KIM205 Organik Kimya Laboratuvarı IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM205
Course Name: Organik Kimya Laboratuvarı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GAMZE ÖZGÜL ARTUÇ
Dersi Veren(ler): Gamze ÖZGÜL ARTUÇ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Organik kimyada kullanılan genel alet, reaksiyon sistemleri, ayırma ve saflaştırma yöntemleri, reaksiyon tasarımı, reaksiyon düzeneği kurabilme, ürün eldesi ile ilgili bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; organik kimyaya giriş, fonksiyonel grupların tanınması ve adlandırılması, organik bileşiklerin sınıflandırılması, özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik kimya laboratuvarında çalışma kuralları ile ilgili bilgi sahibi olabilme
2) Organik kimya laboratuvarında kullanılan genel alet, sistem ve işlemler hakkında bilgi sahibi olabilme
3) Bileşiklerin saflıkları, ayırma ve saflaştırma işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olabilme
4) Genel organik reaksiyon düzenekleri ile ilgili bilgi sahibi olabilme
5) Reaksiyon düzeneği kurabilme
6) Reaksiyon kurabilme ve uygun yöntemler uygulayarak ürün elde edebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Organik Kimya laboratuvarına giriş
2) Organik Kimya laboratuvarında çalışma kuralları
3) Organik Kimya laboratuvarında kullanılan aletler ve genel laboratuvar işlemleri
4) Organik bileşiklerin saflıkları, ayırma ve saflaştırma işlemleri
5) Safsızlık içeren su örneğinin damıtılması
6) İnce tabaka kromatografisi ve kolon kromatografisi
7) siklohekzen eldesi
8) Ara Sınav
9) çaydan kafein eldesi
10) kalitatif analiz, fonksiyonel grup testleri
11) fonksiyonel grup analizi
12) etil asetat eldesi
13) benzoik asit sentezi
14) genel tekrar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Seda Çınar, Dilek Işık Taşkın. Lisans Öğrencileri İçin Organik Kimya Laboratuvarı El Kitabı, İksad, 2020.
2. Zafer Odabaş, Selçuk Altun. Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Organik Kimya Laboratuvarı, İstanbul 2014
3. Mehmet Ay. Organik Kimyada Araştırma Teknikleri, AÜFF Döner Sermaye İşletmesi Yayınları, Ankara 1998.
4. Hikmet Ağırbaş, Selahaddin Güner. Organik Kimya Laboratuvar Notları, Kocaeli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Kocaeli 2006.
5. Nermin Hocaoğlu, Tahsin Uyar. Organik Kimya Laboratuvarı, Palme Yayın Dağıtım, Ankara 1990.
6. Ayşe Yusufoğlu, Hülya Çelik, Belma Hasdemir. Deneysel Organik Kimya, İÜ Basımevi, İstanbul 2001.
7. Sumru Özkırımlı, Gamze Özgül Artuç. Farmasötik Kimya Laboratuvar Föyü I-III, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, İstanbul 2019.
Diğer Kaynaklar: 1. Seda Çınar, Dilek Işık Taşkın. Lisans Öğrencileri İçin Organik Kimya Laboratuvarı El Kitabı, İksad, 2020.
2. Zafer Odabaş, Selçuk Altun. Marmara Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Organik Kimya Laboratuvarı, İstanbul 2014
3. Mehmet Ay. Organik Kimyada Araştırma Teknikleri, AÜFF Döner Sermaye İşletmesi Yayınları, Ankara 1998.
4. Hikmet Ağırbaş, Selahaddin Güner. Organik Kimya Laboratuvar Notları, Kocaeli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü, Kocaeli 2006.
5. Nermin Hocaoğlu, Tahsin Uyar. Organik Kimya Laboratuvarı, Palme Yayın Dağıtım, Ankara 1990.
6. Ayşe Yusufoğlu, Hülya Çelik, Belma Hasdemir. Deneysel Organik Kimya, İÜ Basımevi, İstanbul 2001.
7. Sumru Özkırımlı, Gamze Özgül Artuç. Farmasötik Kimya Laboratuvar Föyü I-III, İstanbul Yeni Yüzyıl Üniversitesi, Eczacılık Fakültesi, İstanbul 2019.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60