İngilizce Mütercim ve Tercümanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IMT201 | ||||
Course Name: | Anglo-American Life and Culture | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi JEFFREY WINSLOW HOWLETT | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi JEFFREY WINSLOW HOWLETT |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, çağdaş İngiliz ve Amerikan toplumlarını seçili metin ve görsel-işitsel materyallerle tanıtmaktır. Ders, İngiliz ve Amerikan medeniyetlerinin kültürel, toplumsal ve hukuki yönlerine odaklanır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İngiliz ve Amerikan yaşamı, kültürü, sanatı, tarihi ve coğrafyası konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz toplum ve kültürü hakkında bilgi sahibi olabilme 2) Amerikan toplum ve kültürü hakkında bilgi sahibi olabilme 3) Çeviriye yönelik topluma ve kültüre özgü kullanımlara aşinalık kazanabilme 4) Dil ve kültür ilişkisini anlayabilme 5) İngilizcenin farklı bağlamlarda farklı şekillerde kullanımını ayırt edebilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtımı | |
2) | Toplumsal ve kültürel bağlam | |
3) | Dil ve kültür ilişkisi | |
4) | Coğrafya | |
5) | Tiyatro | |
6) | Sinema | |
7) | Medya | |
8) | Müzik ve moda | |
9) | Sanat ve heykelcilik | |
10) | Mimarlık ve iç mekanlar | |
11) | Politika | |
12) | Mutfak ve yemek | |
13) | Spor | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Abercrombie, N., & Warde, A. (2000). Contemporary British Society. Polity. - Christopher, D. (2002). British culture: An introduction. London: Routledge. - Neil, C., & Kean, A. (2012). American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | - Abercrombie, N., & Warde, A. (2000). Contemporary British Society. Polity. - Christopher, D. (2002). British culture: An introduction. London: Routledge. - Neil, C., & Kean, A. (2012). American Cultural Studies: An Introduction to American Culture. Routledge. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme | 3 |
2) | Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme | 3 |
3) | Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme | 1 |
4) | Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme | 3 |
5) | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
6) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme | 5 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme | 4 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme | 5 |
9) | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme | 2 |
10) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme | 1 |
11) | Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 10 | % 30 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 | ||||
Ödevler | 10 | 4 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 198 |