Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | OHS202 | ||||
Course Name: | Occupational Health and Safety II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Yavuz Özdemir | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İş sağlığı ve güvenliğinin ileri konularını etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlarla ilişkileri üstünden işleyerek, öğrenciler üstünde İSG bilincinin ve sorumluğunun güçlendirilmesi |
Dersin İçeriği: | İSG Kavramlarının Tekrarı; Kişisel Koruyucu Donanımlar; İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği; İş Kazaları; Sağlık Gözetimi ve Meslek Hastalıkları; İSG Kontrolleri ve Belgeler; Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar; Vardiyalı Çalışma; İSG ve Etik; Çalışma Hayatında Etik; Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Toplum üzerindeki etkileri; İSG ve Sürdürülebilirlik; Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim; İş Hukuku ve İSG ile İlişkileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme 2) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme 3) Bir işyerinin İSG yetkinliğinin kanıtlayan belgeleri tarif etme İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama 4) İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama 5) İSG ile etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, çevre ve toplum üstündeki etkiler, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlar arasındaki ilişkileri açıklama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İSG Kavramlarının Tekrarı | yok |
2) | Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar Vardiyalı Çalışma | yok |
3) | İSG ve Sürdürülebilirlik | yok |
4) | Çalışma Hayatında Etik ve İSG | yok |
5) | İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği | yok |
6) | Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG | yok |
7) | Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG | yok |
8) | Motorlu araçlarda, kaynakta, el aletlerinde, kaldırma süreçlerinde, elektrik ve bakım-onarım işlerinde İSG | yok |
9) | Havalandırma-İklimlendirme sistemlerinde ve Basınçlı kaplarda İSG | yok |
10) | Yetişkin Eğitimi ve İş Güvenliği | yok |
11) | Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Toplum Üzerindeki Etkileri | yok |
12) | İSG Hizmetleri ve Sistemleri -Risk yönetimi | yok |
13) | Sunumlar | yok |
14) | Sunumlar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti” Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği" Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” |
Diğer Kaynaklar: | Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti” Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği" Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları” |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 2 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 2 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 3 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 2 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
Ders | |
Ödev | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 73 |