OHS202 Occupational Health and Safety IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği(İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği(İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: OHS202
Course Name: Occupational Health and Safety II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Yavuz Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İş sağlığı ve güvenliğinin ileri konularını etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlarla ilişkileri üstünden işleyerek, öğrenciler üstünde İSG bilincinin ve sorumluğunun güçlendirilmesi
Dersin İçeriği: İSG Kavramlarının Tekrarı; Kişisel Koruyucu Donanımlar; İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği; İş Kazaları; Sağlık Gözetimi ve Meslek
Hastalıkları; İSG Kontrolleri ve Belgeler; Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar; Vardiyalı Çalışma; İSG ve Etik; Çalışma Hayatında Etik; Mühendislik Çözümlerinin Sağlık,
Çevre ve Toplum üzerindeki etkileri; İSG ve Sürdürülebilirlik; Yetişkin Eğitimi, İşyerinde Sağlık Güvenlik Eğitimi ve İletişim; İş Hukuku ve İSG ile İlişkileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme
2) İSG-1 dersinde işlenen temel kavramları tarif etme
3) Bir işyerinin İSG yetkinliğinin kanıtlayan belgeleri tarif etme İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama
4) İSG ile eğitim arasındaki bağı açıklama
5) İSG ile etik, iş hukuku, sürdürülebilirlik, çevre ve toplum üstündeki etkiler, işyerinde insan ilişkileri ve iletişim vb. kavramlar arasındaki ilişkileri açıklama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İSG Kavramlarının Tekrarı yok
2) Çalışma Yaşamında Özel Politika Gerektiren Gruplar Vardiyalı Çalışma yok
3) İSG ve Sürdürülebilirlik yok
4) Çalışma Hayatında Etik ve İSG yok
5) İş Ekipmanlarının Tasarım, İmalat ve Kullanımında İş Sağlığı ve Güvenliği yok
6) Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG yok
7) Yüksek çalışmalarda, İnşaat ve kapalı alanlarda İSG yok
8) Motorlu araçlarda, kaynakta, el aletlerinde, kaldırma süreçlerinde, elektrik ve bakım-onarım işlerinde İSG yok
9) Havalandırma-İklimlendirme sistemlerinde ve Basınçlı kaplarda İSG yok
10) Yetişkin Eğitimi ve İş Güvenliği yok
11) Mühendislik Çözümlerinin Sağlık, Çevre ve Toplum Üzerindeki Etkileri yok
12) İSG Hizmetleri ve Sistemleri -Risk yönetimi yok
13) Sunumlar yok
14) Sunumlar yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh
Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”
Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti”
Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği"
Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”
Diğer Kaynaklar: Hughes P, Ferrett, E, “Introduction to Health and Safety at Work”, 4th Ed. Nebosh
Yılmaz, F., “İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”
Yelekçi, M., “İşçi Sağlığı-İş Güvenliği İş Emniyeti”
Esin, A., ESİN "İş Sağlığı ve Güvenliği"
Çelebi, U.B., “Tersanelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Ders Notları”

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 1
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 2
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 2
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 3
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 2
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 2 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 73