Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHM201 | ||||
Course Name: | Analitik Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Fatoş Ayça Özdemir Olgun | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Analitik kimya prensipleri hakkında temel bir anlayış geliştirmek 2. Kimya mühendisliği ile ilgili analitik teknikler ve cihazlar hakkında bilgi edinmek 3. Kimya mühendisliği deneylerinde nitel ve nicel analiz için analitik yöntemleri uygulamak 4. Veri analiz tekniklerini ve analitik sonuçların yorumlanmasını öğrenmek 5. Gerçek kimya mühendisliği problemlerini çözmede analitik kimyanın rolünü incelemek |
Dersin İçeriği: | Bu ders, kimya mühendisliğine uygulanan analitik kimyanın prensipleri ve teknikleri üzerine odaklanmaktadır. Analitik yöntemler, analitik cihazlar ve veri analizi konusunda derinlemesine bir anlayış sunar. Öğrenciler, nicel ve nitel analiz, kalibrasyon teknikleri ve veri yorumlama konularında beceriler kazanacaklardır. Kimya mühendisliği alanındaki uygulamalara özel bir vurgu yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, analitik kimyada ileri düzey problemleri çözme yeteneğine sahip olacaklardır. Farklı ortamlarda çeşitli örnek türleriyle kimyasal analiz yapabilme ve sonuçları değerlendirebilme konusunda bilgilendirileceklerdir. Enstrümantal analizdeki yenilikçi yöntemler ve teorileri üzerine olan konular, gelecekteki profesyonel yaşamları için gerekli olan temel bilgileri edinmelerini sağlayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Analitik Kimyaya Giriş | - |
2) | Analitik Kimyada Hesaplamalar | - |
3) | Analitik Veri Analizi | - |
4) | Gravimetrik Analiz | - |
5) | Sulu Çözeltilerde Karmaşık Denge | - |
6) | Titrimetrik Analiz | - |
7) | Titrimetrik Analiz | - |
8) | Arasınav | - |
9) | Spektroskopiye Giriş | - |
10) | Spektrometrik Yöntemler I | - |
11) | Spektrometrik Yöntemler II | - |
12) | Ayırma Yöntemlerine Giriş | - |
13) | Kromatografik Yöntemler | - |
14) | Kromatografik Yöntemler II | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Fundamentals of Analytical Chemistry, 9E Solutions of Fundamentals of Analytical Chemistry, Student Edition Douglas A. Skoog , Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Crouch |
Diğer Kaynaklar: | Fundamentals of Analytical Chemistry, 9E Solutions of Fundamentals of Analytical Chemistry, Student Edition Douglas A. Skoog , Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Crouch |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 2 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 24 | 96 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 147 |