CHE210 Laboratory and R&D InternshipKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHE210
Course Name: Laboratory and R&D Internship
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. YAĞMUR DALBUDAK
Dersi Veren(ler): Staj yapılan şirket
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kimya mühendisliğinde laboratuvar&AR-GE stajının amacı, numune alma, numuneleri hazırlama ve analiz edilmesi konularında sorumluluk alması için öğrencileri hazırlamak; ayrıca modern analitik cihazlar ve yöntemler üzerine bilgi ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Staj boyunca öğrenilenler, şu maddeleri büyük ölçüde kapsamalıdır: Kurumun tarihçesi, endüstrideki yeri ve işlevi; Prosedürler; analitik cihazlar; numune alma ve hazırlama yöntemleri; numunelerin analizi; deneysel yöntemler; sağlık, güvenlik, çevre, etik ve kalite faktörleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, kimya mühendisliği mesleğinin laboratuvarda uygulanışını ve iş yaşamını gözlemleyecek, eğitim programında verilen kuramsal bilgiyi uygulamaya aktarmayı öğreneceklerdir.
2) Kimya mühendisliği mesleği, görev ve sorumlukları konusunda bilinçlenerek bakış açılarını zenginleşeceklerdir.
3) Meslek ahlakı, insan sağlığı, iş güvenliği ve çevre gibi sosyal konularda kendilerini geliştireceklerdir.
4) AR-GE’nin ülkemiz ve dünya açısından önemini öğreneceklerdir.
5) İşletmelerde, iş ve meslek yaşamında iş disiplininin, takım çalışmasının, disiplinler arası işbirliğinin, bireysel yetkinliklerin, insan ilişkilerinin önemini öğreneceklerdir.
6) Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirecek, bilgisayar ve yabancı dil bilgisinin önemini kavrayacaklardır.
7) Laboratuvarda kalite, analitik cihazlar, numune alma, numune hazırlama ve analizi, deneysel yöntemler ve standardizasyon konularını öğreneceklerdir.
8) Çağdaş teknik ve gelişmeleri gözlemleme olanağı bulacaklardır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Staj Çalışması İlgili Dökümanlar ve Kaynaklar
2) Staj Çalışması İlgili Dökümanlar ve Kaynaklar
3) Staj Çalışması İlgili Dökümanlar ve Kaynaklar
4) Staj Çalışması İlgili Dökümanlar ve Kaynaklar
5) Ara Sınav İlgili Dökümanlar ve Kaynaklar
6) Final İlgili Dökümanlar ve Kaynaklar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şirket dokümanları, kütüphanelerdeki ilgili kaynaklar ve internet kaynakları.
Diğer Kaynaklar: Company documents, relevant resources in libraries and internet resources.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 3
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 4 % 50
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Derse Özgü Staj 4 20 80
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 100