Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kimyasal reaksiyon mühendisliğine giriş, Reaksiyon Mekanizması, Reaksiyon hız kavramı Konsantrasyon Kavramı ve Dönüşüm Oranı |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
2) |
Hız verilerinin toplanması ve analizi (integral ve diferansiyel yöntem) |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
3) |
Reaksiyon derecesi, hız yasası ve tepkime hız sabitinin belirlenmesi |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
4) |
Deneysel hız verilerinin değerlendirilmesinde başlangıç hızı yöntemi |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
5) |
Stokiyometrik tablonun oluşturulması, kesikli ve akışlı reaktörler için hazırlanması |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
6) |
Genel mol denkliği; Kesikli, sürekli akışlı, boru tipi reaktörlerin tasarımı ve boyutlandırılması |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
7) |
Reaktör ve reaktör sistemlerinin hacimlerinin kıyaslanması |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
8) |
Ara Sınav |
yok |
9) |
Tersinir (Çift Yönlü) Reaksiyonlar ve kinetiği, Kimyasal denge |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
10) |
Çok Adımlı (Multiple) Reaksiyonlar |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
11) |
Çok Adımlı (Multiple) Reaksiyonlarda verim ve seçicilik |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
12) |
Çok Adımlı (Multiple) Reaksiyonlar için reaktör tasarımı |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
13) |
Ekzotermik ve Endotermik reaksiyonlar |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
14) |
İzotermal ve adyabatik reaktör tasarımı: kesikli reaktör ve akışlı reaktörler |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
Ders Notları / Kitaplar: |
Fogler H.S., “Elements of Chemical Reaction Engineering”, Pearson Education, Inc., Fifth Edition (2016).
Levenspiel, O., Chemical Reaction Engineering, John Wiley, Third Edition (1999).
Missen R.W., Mims C.A., Saville B.A., Introduction to chemical reaction engineering and kinetics, John Wiley (1999) |
Diğer Kaynaklar: |
Fogler H.S., “Elements of Chemical Reaction Engineering”, Pearson Education, Inc., Fifth Edition (2016).
Levenspiel, O., Chemical Reaction Engineering, John Wiley, Third Edition (1999).
Missen R.W., Mims C.A., Saville B.A., Introduction to chemical reaction engineering and kinetics, John Wiley (1999) |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 |
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
3 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
3 |
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |