Dersin Amacı: |
Sürekli sistemlerde tek/çoklu ünitelerde ve tepkimeli /tepkimesiz süreçlerde kütle ve enerji denkliklerini kurma becerisini öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Birim sistemleri / Kütle denkliklerine giriş; genel denklem, sürekli sistemler, proses denkleştirme / Çoklu sistemlerde kütle denkliği (Moleküler ve atomik denklikler), Geri dönüşüm ve tasfiye sistemleri / Kimyasal reaksiyon stokiyometrisi, Reaksiyonlu sistemlerde denklik / Yanma reaksiyonları (yaş ve kuru bazda hesaplamalar, teorik ve hava fazlası) / Tek fazlı sistemler (ideal gazlar, ideal gaz karışımları) / Çok fazlı sistemler (Tek bileşen, Gaz-Sıvı sistemler, Adsorpsiyon) / Çok fazlı sistemler (Katı-Sıvı çözeltiler: çözünürlük, doygunluk, kristalizasyon, hidrat tuzlar), İki sıvı arasındaki denge (birbiri içinde çözünme, faz diyagramları, üçlü faz sistemleri, ekstraksiyon) / enerji denklikleri giriş, Reaktif olmayan sistemlerde enerji denklikleri / Reaktif sistemlerde enerji denklikleri |
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, David M.Himmelblau, James B. Riggs, 8th Edition 2012.
2- Kimya Mühendisliğinde Temel İlkeler ve Hesaplamalar, David M.Himmelblau, James B. Riggs, Sekizinci Basımdan Çeviri, Çeviri Editörü: Saffettin Ferda Mutlu, Nobel Yayınevi, 2014.
3- Kimyasal Süreçlerde Çözümlü Problemlerle Kütle ve Enerji Denklikleri, Prof. Dr. Ferhan Sami Atalay, Nobel Yayınevi, 2015. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering, David M.Himmelblau, James B. Riggs, 8th Edition 2012.
2- Kimya Mühendisliğinde Temel İlkeler ve Hesaplamalar, David M.Himmelblau, James B. Riggs, Sekizinci Basımdan Çeviri, Çeviri Editörü: Saffettin Ferda Mutlu, Nobel Yayınevi, 2014.
3- Kimyasal Süreçlerde Çözümlü Problemlerle Kütle ve Enerji Denklikleri, Prof. Dr. Ferhan Sami Atalay, Nobel Yayınevi, 2015.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
3 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
3 |
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |