Mekatronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MCH404 | ||||
Course Name: | Mekatronikte Proje Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi LALE ÖZYILMAZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Lale Özyılmaz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin akademik çalışmalarını sektör deneyimi ile güçlendirmeleri ve kariyere yönelik ilgilerini netleştirmelerini sağlamak |
Dersin İçeriği: | Staj herhangi bir iş yerinde (kamu ya da özel sektör) 20 işgünü bir saha deneyimi kazanılmasını amaçlamaktadır. Öğrencilerin stajlarını başarıyla tamamlayabilmeleri için İSTÜN Staj Yönergesi’ndeki prosedürü izlemeleri gerekmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eğitim sürecinde elde edilen teorik bilginin sektörde ne şekilde kullanıldığı bilgisini kazanır. 2) Edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunma becerisi kazanır. 3) Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretme becerisi kazanır. 4) Staj yapılan kurum/şirkette birimler arasındaki ilişkileri tanımlama becerisi kazanır. 5) Staj süresi boyunca üniversite eğitiminde verilmemiş yeni mesleki bilgi/beceri edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mesleki deneyim | |
2) | Mesleki deneyim | |
3) | Mesleki deneyim | |
4) | Mesleki deneyim | |
5) | Mesleki deneyim | |
6) | Mesleki deneyim | |
7) | Mesleki deneyim | |
8) | Mesleki deneyim | |
9) | Mesleki deneyim | |
10) | Mesleki deneyim | |
11) | Mesleki deneyim | |
12) | Mesleki deneyim | |
13) | Mesleki deneyim | |
14) | Mesleki deneyim | |
15) | Mesleki deneyim |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok - None |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 3 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Staj/Yerinde Uygulama |
Sözlü sınav | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Derse Özgü Staj | 1 | 120 | 120 | ||||
Toplam İş Yükü | 120 |