Dersin Amacı: |
Öğrencilerin eğitim sürecinde almış oldukları teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak, herhangi bir makine veya sistemin tasarlanmasını, planlanmasını ve üretimini gerçekleştirmeyi öğretmektir. Ayrıca, öğrencilere mühendislik problemlerini tanımlama, formüle edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmak, aynı zamanda rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders bir mekatronikle ilgili projenin tasarımını içermektedir. Bu ders, öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendikleri teorik ve uygulamalı derslerin sanayide kullanımlarına yöneliktir. Proje tek veya birden fazla kişiden oluşan gruplar oluşturularak Mekatronik Mühendisliği ile ilgili bir problemin çözümü için gerekli kaynak taraması, araştırma, teorik inceleme, modelleme, proje planlama, proje gerçekleştirme, analiz yapma, rapor hazırlama ve sunum yapma sürecini kapsamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Öğretim üyesi danışmanlığında alanıyla ilgili bir konunun belirlenmesi |
|
2) |
Çalışmanın kapsamı, varılmak istenen hedefler, kullanılacak yöntemleri içeren ayrıntılı bir çalışma planı |
|
3) |
Seçilen konu hakkında literatür araştırması ve gerekli bilginin toplanması. |
|
4) |
Seçilen konu hakkında literatür araştırması ve gerekli bilginin toplanması. |
|
5) |
Seçilen konu hakkında literatür araştırması ve gerekli bilginin toplanması. |
|
6) |
Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri. |
|
7) |
Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri. |
|
8) |
Arasınav |
|
9) |
Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri. |
|
10) |
Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri. |
|
11) |
Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri. |
|
12) |
Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri. |
|
13) |
Proje önerisinin son değerlendirilmesi |
|
14) |
Bitirme çalışmasının teslimi |
|
15) |
Bitirme çalışmasının sunumu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi |
3 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
3 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
3 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
2 |
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |