MCH402 Graduation ProjectKurumsal BilgilerAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MCH402
Course Name: Bitirme Çalışması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÜLTEN SADULLAHOĞLU
Dersi Veren(ler): Bölüm Öğretim Üyeleri
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin eğitim sürecinde almış oldukları teorik ve uygulamalı bilgileri kullanarak, herhangi bir makine veya sistemin tasarlanmasını, planlanmasını ve üretimini gerçekleştirmeyi öğretmektir. Ayrıca, öğrencilere mühendislik problemlerini tanımlama, formüle edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmak, aynı zamanda rapor yazımı ve sunum konularında bilgi ve beceri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders bir mekatronikle ilgili projenin tasarımını içermektedir. Bu ders, öğrencilerin eğitimleri boyunca öğrendikleri teorik ve uygulamalı derslerin sanayide kullanımlarına yöneliktir. Proje tek veya birden fazla kişiden oluşan gruplar oluşturularak Mekatronik Mühendisliği ile ilgili bir problemin çözümü için gerekli kaynak taraması, araştırma, teorik inceleme, modelleme, proje planlama, proje gerçekleştirme, analiz yapma, rapor hazırlama ve sunum yapma sürecini kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislik problemlerini çözmek için deney tasarlama ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama becerisini gösterme.
2) İstenen ihtiyaçları karşılamak için karmaşık bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak ve geliştirmek için mühendislik ilkelerini ve çağdaş araçları uygulama.
3) Mekatronik mühendisliği ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, çözme ve çözümü etkin bir şekilde aktarma kabiliyeti.
4) Proje öğelerini belirtilen zaman dilimlerinde ve tahsis edilen kaynaklarla gerçekleştirmek için bir danışman ve ekip üyeleriyle işbirliği yapma kabiliyeti.
5) Proje ile ilgili mühendislik mesleğinin ekonomik, üretilebilirlik, güvenlik, sürdürülebilirlik, çevresel, sosyal, yasal ve etik yönlerini dikkate alarak profesyonel bir yönelim geliştirme kabiliyeti.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğretim üyesi danışmanlığında alanıyla ilgili bir konunun belirlenmesi
2) Çalışmanın kapsamı, varılmak istenen hedefler, kullanılacak yöntemleri içeren ayrıntılı bir çalışma planı
3) Seçilen konu hakkında literatür araştırması ve gerekli bilginin toplanması.
4) Seçilen konu hakkında literatür araştırması ve gerekli bilginin toplanması.
5) Seçilen konu hakkında literatür araştırması ve gerekli bilginin toplanması.
6) Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri.
7) Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri.
8) Arasınav
9) Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri.
10) Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri.
11) Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri.
12) Deneysel ve/veya araştırma faaliyetleri.
13) Proje önerisinin son değerlendirilmesi
14) Bitirme çalışmasının teslimi
15) Bitirme çalışmasının sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bitirme çalışması konusu ile ilgili Danışman tarafından önerilen kaynak kitap ve dökümanlar
Diğer Kaynaklar: Danışman tarafından önerilen kaynak kitap ve dökümanlar

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Juri 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 14 8 112
Proje 1 8 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Juri 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 126