ISL219 Tüketici DavranışıKurumsal BilgilerAkademik Programlar İşletmeÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ISL219
Course Name: Tüketici Davranışı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HAZAL YAREN YALIRSU
Dersi Veren(ler): Irmak Bakioğlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin, sektör ve pazar özelliklerine göre tüketiciyi tanıyabilmesini; tüketici davranış modellerini ve davranış rollerini anlayabilmesini, pazar, ürün ve müşteri özelliklerine göre satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptayabilmesini, tüketici satın alma karar sürecini değerlendirebilmesini ve yönetebilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Tüketiciyi tanımak, tüketici davranış modellerini anlamak, Tüketici davranış rollerini anlamak, Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak, Tüketici karar alma sürecini değerlendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel tüketici davranışı hakkında bilgi sahibi olmak
2) Satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri saptamak
3) Tüketici davranışını etkileyen etmenleri kavramak.
4) Tüketici davranışlarını etkileyen kültürel, psikolojik ve sosyal etmenleri kavramak.
5) Algılama, öğrenme, inanç ve tutum kavramlarını kavramak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tüketici, müşteri, alıcı kavramlarını öğrenmek Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004
1) Tüketici, müşteri, alıcı kavramlarını öğrenmek Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004
2) Tüketici davranışındaki toplumsal gelişmeleri öğrenmek
3) Tüketici Davranışları ve Pazarlama ilişkisi ve Konumlandırma
4) Tüketici davranış modellerini anlamak (Klasik Tüketici Davranış Modelleri)
5) Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri)
5) Tüketici davranış modellerini anlamak (Modern Tüketici Davranış Modelleri)
6) Tüketici davranış rollerini anlamak
7) Ara sınav
8) Tüketicinin Davranış Sürecinin Aşamaları
9) Satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
10) Bireysel Tüketicinin Davranışına Etki eden faktörleri anlamak
11) Endüstriyel Tüketicinin satın alma davranışını etkileyen faktörleri saptamak
12) Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek
13) Bireysel ve Endüstriyel Tüketici satın alma karar sürecini saptamak ve değerlendirmek
14) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004.
Diğer Kaynaklar: Yavuz Odabaşı, Tüketici Davranışları, Mediacat Yayıncılık , Yayınevi Genel Dizisi, 2004.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100