Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA123 | ||||
Course Name: | History of Pharmacy and Deontology | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU KURULDAK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEM ÖNAL |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eski çağlarda, Osmanlı Döneminde, Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Eczacılık Uygulamalarının gelişimi, deontoloji kavramı |
Dersin İçeriği: | Eczacılık uygulamaları sırasında ihtiyaç duyulacak mesleğin ve eğitimin gelişimine ait olay ve olguları değerlendirmek, ülkemizdeki meslektaşları ve diğer sağlık mensuplarıyla ilişkilerinde deontolojik ve etik davranışları vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık mesleğinin tıp ve dinden ayrılışını, Anadolu eczacılık tarihini ve yakın tarihi bilmek 2) Dünyada eczacılık mesleğinin geçirdiği aşamaları bilmek ve günümüzden geleceğe eczacılık mesleğinin gelişimi ile ilgili değerlendirmelerde bulunabilmek 3) İlacın ve ilaç sanayinin tarihsel gelişimini bilmek ve geleceğe yönelik değerlendirmelerde bulunabilmek 4) Bioetik, etik, deontoloji, insan ve hasta hakları kavramları bilgilerine sahip olmak. 5) Hasta ve meslektaşlar arası güncel mesleki uygulamalarda yaşanan olaylarda kültürel ahlaki karar verebilme yetisi geliştirmek 6) Dünya ve türk eczacılık günlerini ve önemini bilmek, kavramak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilimin, bilim tarihinin ve eczacılık tarihinin önemi | |
2) | Eski uygarlıklarda eczacılık ve tıp | |
3) | Galen, Dioscorides, Hipokrat ve bilimsel tıbbın doğuşu | |
4) | Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında ve İslam medeniyetlerinde tıp ve eczacılık | |
5) | İlaçların ve ilaç olarak kullanılan kimyasalların tarihçesi | |
6) | Türkiye'de eczacılık eğitiminin gelişimi ve günümüzde Türkiye'de eczacılığın sorunları | |
7) | Eczacılık Etiği ve Deontolojisinin Tanımı ve Eczacılık Etiğinin Gelişimi ve Amacı | |
8) | İnsan ve Hasta Hakları ile Eczacılık Pratiğinde yer alan Hasta Hakları konularının Belirlenmesi | |
9) | Etik İlkeler, Etik Sorunlar, Eczacılıkta Etik İkilemler ve Etik Karar Verme süreci (Vaka çalışması) | |
10) | Mahremiyet ve Muvazaa kavramları | |
11) | Reçetesiz İlaçlar, OTC İlaçlar ve ilaç suiistimali ile İlgili Etik Konular | |
12) | Hekim-Eczacı ilişkisinin etik yönden incelenmesi | |
13) | Üreme sağlığı konularının eczacılık etiği açısından değerlendirilmesi (Abortus, kontraseptifler, vb) | |
14) | Türkiye'de eczacıların karşılaştıkları sorunların geçmişten bugüne değerlendirilmesi | |
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Yazma Ödev Dosyası | 14 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 14 | 1 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 45 |