PHA123 History of Pharmacy and Deontology Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA123
Course Name: History of Pharmacy and Deontology
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU KURULDAK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. CEM ÖNAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eski çağlarda, Osmanlı Döneminde, Cumhuriyet Dönemi ve sonrası Eczacılık Uygulamalarının gelişimi, deontoloji kavramı
Dersin İçeriği: Eczacılık uygulamaları sırasında ihtiyaç duyulacak mesleğin ve eğitimin gelişimine ait olay ve olguları değerlendirmek, ülkemizdeki meslektaşları ve diğer sağlık mensuplarıyla ilişkilerinde deontolojik ve etik davranışları vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık mesleğinin tıp ve dinden ayrılışını, Anadolu eczacılık tarihini ve yakın tarihi bilmek
2) Dünyada eczacılık mesleğinin geçirdiği aşamaları bilmek ve günümüzden geleceğe eczacılık mesleğinin gelişimi ile ilgili değerlendirmelerde bulunabilmek
3) İlacın ve ilaç sanayinin tarihsel gelişimini bilmek ve geleceğe yönelik değerlendirmelerde bulunabilmek
4) Bioetik, etik, deontoloji, insan ve hasta hakları kavramları bilgilerine sahip olmak.
5) Hasta ve meslektaşlar arası güncel mesleki uygulamalarda yaşanan olaylarda kültürel ahlaki karar verebilme yetisi geliştirmek
6) Dünya ve türk eczacılık günlerini ve önemini bilmek, kavramak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimin, bilim tarihinin ve eczacılık tarihinin önemi
2) Eski uygarlıklarda eczacılık ve tıp
3) Galen, Dioscorides, Hipokrat ve bilimsel tıbbın doğuşu
4) Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında ve İslam medeniyetlerinde tıp ve eczacılık
5) İlaçların ve ilaç olarak kullanılan kimyasalların tarihçesi
6) Türkiye'de eczacılık eğitiminin gelişimi ve günümüzde Türkiye'de eczacılığın sorunları
7) Eczacılık Etiği ve Deontolojisinin Tanımı ve Eczacılık Etiğinin Gelişimi ve Amacı
8) İnsan ve Hasta Hakları ile Eczacılık Pratiğinde yer alan Hasta Hakları konularının Belirlenmesi
9) Etik İlkeler, Etik Sorunlar, Eczacılıkta Etik İkilemler ve Etik Karar Verme süreci (Vaka çalışması)
10) Mahremiyet ve Muvazaa kavramları
11) Reçetesiz İlaçlar, OTC İlaçlar ve ilaç suiistimali ile İlgili Etik Konular
12) Hekim-Eczacı ilişkisinin etik yönden incelenmesi
13) Üreme sağlığı konularının eczacılık etiği açısından değerlendirilmesi (Abortus, kontraseptifler, vb)
14) Türkiye'de eczacıların karşılaştıkları sorunların geçmişten bugüne değerlendirilmesi
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 2 % 60
Yazma Ödev Dosyası 14 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 45