KIM102 Genel Kimya IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM102
Course Name: Genel Kimya II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN
Dersi Veren(ler): Hakan Serbest
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin lisans öğrenimi boyunca çalışmalarına temel oluşturacak kimya temel bilgileri hakkında temel bir bilgi önermek.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği, kimyanın dört ana dalında (Analitik Kimya, Fiziksel Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya) maddenin davranışını anlamaya odaklanmıştır. Öğrenciler, Genel Kimya kavramı kapsamında yer alan teori ve uygulamalar hakkında temel bilgilere sahip olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler mevcut bilgilerini hatırlayacak ve dersin yardımıyla geliştireceklerdir. Ders, kimyaya bakış açılarını değiştirecek ve kimyasal olaylara yaklaşırken kapasitelerini arttıracaktır. Ayrıca, kimyasal reaksiyonların mekanizmasını anlama, çözelti kimyası, kimyasal denge ve atomun yapısı gibi konularda deneyim ve yetenek kazanılacaktır. Bu kazanımlar, kendi meslekleri ile ilgili ileri çalışmalarına hazırlanmalarını sağlayacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Asitler ve Bazlar
2) Asit Baz Dengeleri
3) Çözünürlük ve Kompleks İyon Dengeleri
4) Kısa Sınav, Kimyasal Kinetiğe giriş
5) Kimyasal Kinetik Reaksiyon Hızı ve Kimyasal Tepkime Mekanizması
6) Kimyasal Kinetik, Kimyasal Tepkime Hızlarının Belirlenmesi
7) Electrokimya
8) Arasına
9) Kompleks İyonlar ve Koordinasyon Bileşikleri
10) Katı ve Sıvılarda Moleküllerarası Kuvvetler
11) Çözeltilerde Moleküllerarası Kuvvetler
12) Kısa Sınav 2
13) Organik Kimyaya Giriş
14) Organik Kimya, Dönemsonu Değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: General Chemistry-Principles and Modern Applications
Pearson Education

Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura

General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers
Diğer Kaynaklar: General Chemistry-Principles and Modern Applications
Pearson Education

Ralph H. Petrucci, F. Geoffrey Herring , Carey Bissonnette , Jeffry D. Madura

General Chemistry Laboratory Manual for Chemical Engineers

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek.
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler.
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak.
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak.
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak.
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir.
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 8 % 15
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 8 2 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 16 64
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 8 4 32
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 166