Dersin Amacı: |
|
Dersin İçeriği: |
Dersin
konuları, biilimsel bilgi, bilimsel araştırma ve araştırma türleri üzerine tartışma, biyoistatistiğin bilimsel
araştırmalardaki yeri ve temel istatistik kavramları, veri türleri ve tanımlayıcı istatistikler (merkezi
eğilim ve konum ölçüleri), yaygınlık (değişkenlik) ölçüleri frekans tabloları ve tek değişkenli
grafikler,olasılık, olasılık türleri, olasılık dağılımları, örnekleme dağılımı, hipotez testlerine giriş, Tip I ve
Tip II hata kavramları, tek örneklem t testi, bağımlı ve bağımsız iki örneklem t testi, tek Yönlü Varyans
Analizi (ANOVA), tekrarlı ölçümlerde Varyans Analizi, güç analizi-etki büyüklüğü, parametrik olmayan
hipotez testleri, tanımlayıcı istatistikler ve hipotez testlerinin raporlanması, korelasyon analizi-Pearson
korelasyon katsayısıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
4 |
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
4 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
4 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
4 |
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
4 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
4 |