SPA101 Spanish IKurumsal BilgilerAkademik Programlar İngilizce Mütercim ve TercümanlıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngilizce Mütercim ve Tercümanlık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SPA101
Course Name: Spanish I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Ece Berker Çallı
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ECE BERKER ÇALLI
Ece Berker Çallı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesine göre A1 seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel İspanyolca dil becerilerini kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ülkeler, uyruklar, meslekler, aile, duygular, yiyecekler ve içecekler, renkler, giysiler ve günlük rutinler konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel İspanyolca dil becerilerini (okuma, anlama, konuşma, yazma) edinebilme
2) Gerekli temel dilbilgisi ve sözcük bilgisi becerilerini kazanabilme
3) İspanyol kültür ve edebiyatı ile tanışabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş (introducción al curso)
2) Arapçadan İspanyolcaya geçmiş kelimeler (Una breve historia del español o castellano, la influencia del árabe en la idóma), İspanyolca alfabe (El alfabeto español), 0-10 arası sayılar (Los números dal 0 al 10)
3) Selamlaşma, isim soyad söyleme (Saludar y despedirse), Şahıs zamirleri (Los pronombres personales), İspanyolca okunuşlar ve sesler (La pronounciación de las sílabas y sonidos en español)
4) Milliyet ve ülkeler (Los países y las nacionalidades), meslekler (Las profesiones), dişi ve erkek takıları (El artículo determinado) 0-20 arası sayılar (Los números del 0 al 20)
5) Sahip olmak,var olmak ve olmak filleri (Los verbos: ser /estar/tener/hay), Soru kipleri, çoğul ekler (La concordancia fem/mas y sing/plural de los sustantivos y sus adjetivos), 0-60 arası sayılar (Los números dal 0 al 20)
6) Sıralama sayıları (Los números ordinales), Zevk ve tercihleri olumlama ve aksi görüş bildirme (Preguntar sobre los gustos), e-mailini sorma ve yazdırma (Decir y escribir el correo electrónico)
7) Yiyecek ve içeceklerden konuşma (La comida y los alimentos), Düzenli fillerin geniş zaman çekim kuralları ar/er/ir li fiiller (Los verbos regulares e irregulares en español, ar/er/ir ..las reglas de conjugación en presente de indicativo), istemek ve hoşlanmak fiilleri (el verbo querer), ek meslekler ve meslek sorma (Más profesiones y preguntar por la prefesión)
8) Tarih,yıl,aylar (fechas, años, meses), Haftanın günleri, ve mevsimler (los días del semana, las estaciones), 60-100 arası sayılar (los números dal 60 al 100)
9) Renkler, nesneler, eşyalar (Los colores y objetos /los muebles), Yer bildirme (Decir la ubicación de los objetos), Yer edatları: üstünde ,altında,yanında vs (Los adverbios del lugar: Encima de/debajo de/enfrente de etc…)
10) Boy, kilo, fiziksel özellikler (Decir y describir las características físicas)
11) Kıyafetler ve alışveriş (la ropa y comprar en tiendas), işaret zamirleri (los demostrativos)
12) Yön bildirme, evin bölümleri (la dirección, La ubicación, La casa y su partes)
13) Yolculuk (Viajar y hacer excursiones), boş zaman (El tiempo libre/al aire libre)
14) Genel tekrar (Repaso general)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: - ¡Qué guay! A1.2. enClave ELE.
- Aula Internacional A1. Difusión.
- Generación 3.0 A1. enClave ELE.
Diğer Kaynaklar: - ¡Qué guay! A1.2. enClave ELE.
- Aula Internacional A1. Difusión.
- Generación 3.0 A1. enClave ELE.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mütercim- Tercümanlık alanında yeterli altyapıya sahip olabilme; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sözlü ve yazılı çeviri deneyimlerinde çözüm amaçlı kullanabilme 4
2) Yazılı ve sözlü çeviride karşılaşılabilecek problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, formüle edebilme ve çözebilme 3
3) Mütercim Tercümanlık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanabilme; simultane kabin donanımlarını etkin kullanabilme 1
4) Çevirileri analiz edebilme, eleştirebilme ve yorumlayabilme 1
5) Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları, çeviri programları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 2
6) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme, sorumluluk alabilme 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme; İngilizcede akıcılık, buna ek olarak en az bir yabancı dilde daha dil bilgisi edinebilme 4
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayabilme; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve kendini sürekli yenileyebilme 5
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinebilme 5
10) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların hakları konularında bilinç sahibi olabilme; mütercim tercümanlık uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık edinebilme 1
11) Mütercim ve tercümanlık uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincine varabilme ve çağın sorunları hakkında bilgi edinebilme 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Rol oynama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 170