Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Merkezi sinir sistemi, tüm beyin (encephalon) ve bölümleri, santral sinir sisteminin makroskobik yapısı |
Ders sunumları |
2) |
Beyin (Cerebrum) |
Ders sunumları |
3) |
Bazal ganglionlar (Nuclei basales), Ara beyin (Diencephalon) |
Ders sunumları |
4) |
Limbik sistem, Olfaktor sistem ve Koku yolları |
Ders sunumları |
5) |
Beyin sapı (Truncus encephali) |
Ders sunumları |
6) |
Kranial sinirler ve çekirdekleri (Nervi craniales) |
Ders sunumları |
7) |
Retiküler formasyon (Formatio reticularis) |
Ders sunumları |
8) |
Beyincik (Cerebellum) |
Ders sunumları |
9) |
Omurilik (Medulla spinalis) |
Ders sunumları |
10) |
Duysal ve motor yollar (Afferent ve efferent yollar) |
Ders sunumları |
11) |
Beyin ventrikülleri (Ventriküler sistem) |
Ders sunumları |
12) |
Beyin ve omurilik zarları (Meninges) |
Ders sunumları |
13) |
Otonom sinir sistemi (Vissseral/vejetatif sinir sistemi) |
Ders sunumları |
14) |
Beyin arterleri, Dural venöz sinüsler |
Ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Ders notları
2- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences.
3- Stevens, R. (2006). Gray's Anatomy for Students.
4- Drake, R. L., Vogl, W., & Mitchell, A. W. (2005). Gray's Anatomy for Students. Elsevier Health Sciences TW. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Ders notları
2- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences.
3- Stevens, R. (2006). Gray's Anatomy for Students.
4- Drake, R. L., Vogl, W., & Mitchell, A. W. (2005). Gray's Anatomy for Students. Elsevier Health Sciences TW. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. |
3 |
2) |
Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. |
1 |
3) |
Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. |
2 |
4) |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. |
3 |
5) |
Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. |
1 |
6) |
Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme. |
|
7) |
Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. |
1 |
8) |
İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme |
2 |
9) |
Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. |
1 |
10) |
Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. |
1 |