ANT203 NöroanatomiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ANT203
Course Name: Nöroanatomi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. GKİONOUL NTELİ CHATZIOGLOU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Gkionoul Nteli Chatzioglou &Öğr. Gör. Beyza Çelikgün
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, merkezi ve periferik sinir sistemini oluşturan yapıları temel düzeyde tanımlamak, bu yapıların birbiri ile olan ilişkilerini anlamak ve bu merkezlerin hasarı sonucu ortaya çıkabilecek klinik bulguları yorumlayabilmektir.
Dersin İçeriği: Sinir sistemi hakkında genel bilgi, medulla spinalis, beyin sapı, beyin korteksi, diencephelon, beyin zarları ve sinüsleri, basal ganglionlar, beyin damarları anatomik ve klinik bilgisi konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Merkezi sinir sistemini temel düzeyde tanımlayabilme
2) Periferik sinir sistemini temel düzeyde tanımlayabilme
3) Merkezi sinir sistemini oluşturan yapıların birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilme
4) Periferik sinir sistemini oluşturan yapıların birbirleriyle ilişkilerini açıklayabilme
5) Merkezi sinir sistemi hasarında ortaya çıkacak durumları tanımlayabilme
6) Periferik sinir sistemin hasarında ortaya çıkacak durumları tanımlayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Merkezi sinir sistemi, tüm beyin (encephalon) ve bölümleri, santral sinir sisteminin makroskobik yapısı Ders sunumları
2) Beyin (Cerebrum) Ders sunumları
3) Bazal ganglionlar (Nuclei basales), Ara beyin (Diencephalon) Ders sunumları
4) Limbik sistem, Olfaktor sistem ve Koku yolları Ders sunumları
5) Beyin sapı (Truncus encephali) Ders sunumları
6) Kranial sinirler ve çekirdekleri (Nervi craniales) Ders sunumları
7) Retiküler formasyon (Formatio reticularis) Ders sunumları
8) Beyincik (Cerebellum) Ders sunumları
9) Omurilik (Medulla spinalis) Ders sunumları
10) Duysal ve motor yollar (Afferent ve efferent yollar) Ders sunumları
11) Beyin ventrikülleri (Ventriküler sistem) Ders sunumları
12) Beyin ve omurilik zarları (Meninges) Ders sunumları
13) Otonom sinir sistemi (Vissseral/vejetatif sinir sistemi) Ders sunumları
14) Beyin arterleri, Dural venöz sinüsler Ders sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ders notları
2- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences.
3- Stevens, R. (2006). Gray's Anatomy for Students.
4- Drake, R. L., Vogl, W., & Mitchell, A. W. (2005). Gray's Anatomy for Students. Elsevier Health Sciences TW.
Diğer Kaynaklar: 1- Ders notları
2- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences.
3- Stevens, R. (2006). Gray's Anatomy for Students.
4- Drake, R. L., Vogl, W., & Mitchell, A. W. (2005). Gray's Anatomy for Students. Elsevier Health Sciences TW.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 3
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme. 1
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme. 2
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme. 3
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. 1
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme.
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek. 1
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme 2
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme. 1
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90