ENG200 Proffessional EnglishKurumsal BilgilerAkademik Programlar Tıp (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ENG200
Course Name: Profesyonel İngilizce
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KADİR DAŞTAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Kadir Daştan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders; derse giriş bilgileri, yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı, alanla ilgili doküman paylaşımı, tıbbi kitap bölümü ve makale çevirilerinin yapılması ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi, doğru sesletim çalışmaları, sağlık profesyonelleri ve hastalar ile konuşmalar, cümle tasarım çalışmaları konularını içermektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders; derse giriş bilgileri, yabancı dilin önemi ve ders tasarımının ve beklentilerin tanıtımı, alanla ilgili doküman paylaşımı, tıbbi kitap bölümü ve makale çevirilerinin yapılması ve çevirinin getirdiği gramer yapılarının açımlanıp izah edilmesi, doğru sesletim çalışmaları, sağlık profesyonelleri ve hastalar ile konuşmalar, cümle tasarım çalışmaları konularını içermektedir. Dersin amacı öğrencilerin alanları ile ilgili İngilizce dilinde yazılmış bilgileri, kitap bölümlerini ve makaleleriz okuyup anlamaları olanağını sağlayacak kavramları, terimleri doğru okunuşları ile birlikte kazandırmaktır. Bununla birlikte konuları anlama ve kendilerini mesleki olarak ifade edebilmeleri için gerekli yabancı dil alt yapısını oluşturmaktır. Anlama konuşma ve yazma becerilerini geliştirmek çerçevesinde alana ilişkin kavramları ve terimleri kullanabilmelerine olanak sağlamaktır. Bu bağlamda öğrenciden alanlarına yönelik bilimsel yazı ve makaleleri okuması ve düşüncelerini ifade edebilmesi istenir. Alanına ilişkin konuşmaları anlaması yanıtlaması ve gündemdeki konulara ilişkin çeviriler yapması istenir. Alanları ile ilgili videoların alt yazılarını görsel ve işitsel olarak doğru anlayabilmesinin ipuçları kazandırılır. Literatür dilinin İngilizce cümle kurulumu ve başlık yapısı, alan ile ilgili terminoloji görsel işitsel metinler aracılığı ile sağlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıbbi metin ve kitap bölümleri ile araştırma makalelerini okuyabilmeli
2) Tıbbi metin ve kitap bölümleri ile araştırma makalelerini okuyup kavrayabilmeli
3) Öğrenciler bir deneme yazabilmeli
4) Seminer çıktısı ile hasta ve laboratuvar raporu yazabilmeli
5) Tıbbi metinleri ve kitap bölümlerini çevirebilmeli ve sunum yapabilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Health and Illness, Introduction, Passage reading and translation, Sentence comprehension PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
2) Parts of the Body, Fundamentals, Passage reading and translation, Finding topic sentences and key words PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
3) Functions of the Body, How to write an essay, an essay on medical article or text passage, making a presentation PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
4) Symptoms and Signs, Blood, Language Skills Checklist PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
5) Bones, Childhood, How to create a manuscript PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
6) The Endocrin System, A sample format of a manuscript PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
7) The Gastrointestinal System, How to write a manuscript sections, Essential elements of a results section PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
8) General Review - Midterm Exam PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
9) The Heart and Circulation, Examples of a correctly prepared translations PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
10) Infections, Explanation of results, How to write Citations and References PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
11) Mental Illness, How to write a patient and laboratory report , Guidelines for writing reports PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
12) Translations from English to Turkish PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
13) Translations from Turkish to English PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları
14) General Review – Final Exam PowerPoint/PDF Sunum Dosyaları Blackboard Ders Videoları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Professional English in Use Medicine, Eric Glendinning, Cambridge University Press, 2007
2. English in Medicine: A Course in Communication Skills, Eric H. Glendinning, Beverly
Holmström, Cambridge Professional English, 2010
3. Writing in English for the medical sciences: a practical guide, Steve Hart, CRC Press, 2017
4. Medical English Clear & Simple A Practice-Based Approach to English for ESL Healthcare
Professionals, Melodie Hull Series, Periodical: Publisher, F.A. Davis Company, 2016
5. Medical English, Ramón Ribes, Pablo R. Ros, Springer, 2008
Diğer Kaynaklar: 1. Professional English in Use Medicine, Eric Glendinning, Cambridge University Press, 2007
2. English in Medicine: A Course in Communication Skills, Eric H. Glendinning, Beverly
Holmström, Cambridge Professional English, 2010
3. Writing in English for the medical sciences: a practical guide, Steve Hart, CRC Press, 2017
4. Medical English Clear & Simple A Practice-Based Approach to English for ESL Healthcare
Professionals, Melodie Hull Series, Periodical: Publisher, F.A. Davis Company, 2016
5. Medical English, Ramón Ribes, Pablo R. Ros, Springer, 2008

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir.
2) Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir.
3) Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir
4) Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir.
5) Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar.
6) Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder.
7) Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür.
8) Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir.
9) Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular.
10) En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır.
11) Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar.
12) Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder.
13) Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder.
14) Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür.
15) Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır.
16) Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar.
17) Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır.
18) Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar.
19) Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar.
20) Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 2 30 60
Toplam İş Yükü 60