Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM222 | ||||
Course Name: | Bilimsel Araştırma Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HAKAN SERBEST | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ HAKAN SERBEST | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere bilimsel araştırma kavramlarını öğretme, bilimsel bilgiye ulaşma becerileri kazandırma, bilimsel bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneği kazandırma, proje ve makale yazma gereksinimlerini öğretme. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel araştırma kavramları, bilimsel araştırma türleri ve adımları, veri tabanlarının kullanılması, bilimsel etik kavramı, intihal kavramı, kaynak gösterme programlarının kullanılması ve kaynakça oluşturma, bilimsel araştırma sonuçlarının raporlanması, makale ve proje yazma gereklilikleri, ödev değerlendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bilim ve bilimsel araştırma kavramları hakkında bilgi sahibi olur. 2) Öğrenciler bilimsel bilgi edinme yollarını sıralar. 3) Öğrenciler bilimsel araştırmaları sınıflandırma hakkında bilgi sahibi olur 4) Öğrenciler bilimsel araştırmaların aşamalarını belirleme hakkında beceri kazanır 5) Öğrenciler bilimsel çalışmalarını bilimsel etik ilkeleri çerçevesinde yürütme bilincine sahip olur 6) Öğrenciler makale ve proje yazma becerisi kazanır 7) Öğrenciler bilimsel araştırma sonuçlarını sunma becerilerini geliştirir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar | - |
2) | Bilimsel araştırma türleri | - |
3) | Bilimsel araştırma adımları | - |
4) | Bilimsel kaynaklara erişim, veri tabanlarının taranması | - |
5) | Araştırma etiği | - |
6) | İntihal kavramı | - |
7) | Kaynakça oluşturma | - |
8) | Arasınav | Ders Notları |
9) | Araştırma sonuçlarının raporlanması | - |
10) | Makale yazma basamakları | - |
11) | Makale yazma uygulamaları | - |
12) | Proje yazma basamakları | - |
13) | Proje yazma uygulamaları | - |
14) | Dönem projeleri değerlendirme - I | - |
15) | Dönem projeleri değerlendirme - II | - |
16) | Final sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yüz yüze eğitim sırasında notlar alınmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | 1-Scientific Research Methods, Ş.Büyüköztürk, E.K.Çakmak, Ö.E.Akgün, Ş.Karadeniz, F.Demirel. Pegem Academy, 25. Edition2-Materials Science and Engineering (8th Edition) 2-Scientific Research Methods and Ethics, A. Akbaba, F.Lorcu, G.Y.Erduran, S.Yazıcı, Y.Akman. Delta Publishing House, 1st Edition |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 3 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | 96 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 143 |