KIM222 Bilimsel Araştırma UygulamalarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM222
Course Name: Bilimsel Araştırma Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HAKAN SERBEST
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ HAKAN SERBEST
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere bilimsel araştırma kavramlarını öğretme, bilimsel bilgiye ulaşma becerileri kazandırma, bilimsel bilgiyi değerlendirme ve sunma yeteneği kazandırma, proje ve makale yazma gereksinimlerini öğretme.
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırma kavramları, bilimsel araştırma türleri ve adımları, veri tabanlarının kullanılması, bilimsel etik kavramı, intihal kavramı, kaynak gösterme programlarının kullanılması ve kaynakça oluşturma, bilimsel araştırma sonuçlarının raporlanması, makale ve proje yazma gereklilikleri, ödev değerlendirme





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler bilim ve bilimsel araştırma kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2) Öğrenciler bilimsel bilgi edinme yollarını sıralar.
3) Öğrenciler bilimsel araştırmaları sınıflandırma hakkında bilgi sahibi olur
4) Öğrenciler bilimsel araştırmaların aşamalarını belirleme hakkında beceri kazanır
5) Öğrenciler bilimsel çalışmalarını bilimsel etik ilkeleri çerçevesinde yürütme bilincine sahip olur
6) Öğrenciler makale ve proje yazma becerisi kazanır
7) Öğrenciler bilimsel araştırma sonuçlarını sunma becerilerini geliştirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel kavramlar -
2) Bilimsel araştırma türleri -
3) Bilimsel araştırma adımları -
4) Bilimsel kaynaklara erişim, veri tabanlarının taranması -
5) Araştırma etiği -
6) İntihal kavramı -
7) Kaynakça oluşturma -
8) Arasınav Ders Notları
9) Araştırma sonuçlarının raporlanması -
10) Makale yazma basamakları -
11) Makale yazma uygulamaları -
12) Proje yazma basamakları -
13) Proje yazma uygulamaları -
14) Dönem projeleri değerlendirme - I -
15) Dönem projeleri değerlendirme - II -
16) Final sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yüz yüze eğitim sırasında notlar alınmaktadır.
Diğer Kaynaklar: 1-Scientific Research Methods, Ş.Büyüköztürk, E.K.Çakmak, Ö.E.Akgün, Ş.Karadeniz, F.Demirel. Pegem Academy, 25. Edition2-Materials Science and Engineering (8th Edition)
2-Scientific Research Methods and Ethics, A. Akbaba, F.Lorcu, G.Y.Erduran, S.Yazıcı, Y.Akman. Delta Publishing House, 1st Edition

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 3
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Sunum / Seminer 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 143