ELL115 Critical Reading and Writing in Literature IKurumsal BilgilerAkademik Programlar İngiliz Dili ve EdebiyatıÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ELL115
Course Name: Edebiyatta Eleştirel Okuma ve Yazma
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Hasan Savaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencinin alanında başarılı olmasını sağlayacak akademik okuma ve yazma becerilerini edinmesini sağlamaktır. Bu kapsamda, öğrencilere akademik okuma alışkanlıkları kazandırmak ve öğrencilerin edebi ve farklı türlerde makale okuma ve akademik yazı çalışmaları yapmalarını sağlamak dersin hedeflerindendir.
Dersin İçeriği: Edebi metinler, makaleler ve genel İngilizce alanında yazılmış kısa makalelerin metin türü, dil kullanımı, anlam bilim, terminoloji ve eleştirel okuma yönünden incelenmesi.
Akademik yazma becerileri altında paragraf ve çoklu paragraf yazım kurallarını öğrenme ve geliştirme.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yeni kelimeler öğrenir ve öğrendiği kelimeleri farklı bağlamlarda kullanma becerisi kazanır.
2) Okuduğu metinleri anlar, inceler ve tartışır.
3) Giriş, gelişme, sonuç gibi kompozisyonun temel kısımlarını öğrenir.
4) Kompozisyon konusu doğrultusunda taslak hazırlar.
5) Doğru bir şekilde farklı türlerde metinler yazmayı öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Introduction to the course system, overview of the reading skills and writing portfolio system. Diagnostic Test"
2) "READING SKILLS: Practice using questions to process and reflect on the content of a text; recognize and understand similarities and differences in authors’ opinions. WRITING SKILLS: Brainstorm and compose an opinion paragraph)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
3) "READING SKILLS: Read to identify in-text referencing; Read to identify the main idea of a text. WRITING SKILLS: Providing feedback to 1st drafts of students’ opinion paragraphs)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
4) "READING SKILLS: Read to identify in-text referencing; Read to identify the main idea of a text. WRITING SKILLS: Providing feedback to 2nd drafts of students’ opinion paragraphs)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
5) "READING SKILLS: Read to identify and infer connections; Read to identify persuasion techniques; Practice paraphrasing. WRITING SKILLS: Brainstorm and compose an opinion essay." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
6) "READING SKILLS: Read to identify and infer connections; Read to identify persuasion techniques; Practice paraphrasing. WRITING SKILLS: Providing feedback to 1st drafts of students’ opinion essays." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
7) "READING SKILLS: Read to identify and infer connections; Read to identify reference structures in texts. WRITING SKILLS: Providing feedback to 2nd drafts of students’ opinion essays." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
8) "READING SKILLS: Read to infer cause and effect; Read to identify concepts and theories. WRITING SKILLS: Brainstorm and compose a cause-and-effect essay." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
9) "READING SKILLS: Read to infer cause and effect; Read to identify concepts and theories. WRITING SKILLS: Providing feedback to 1st drafts of students’ cause-and-effect essays." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
10) "READING SKILLS: Practice using headings to predict the content of an academic text; Read to identify commentary on evidence. WRITING SKILLS: Providing feedback to 2nd drafts of students’ cause-and-effect essays." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
11) "READING SKILLS: Practice using headings to predict the content of an academic text; Practice commenting on writer’s purpose of a text. WRITING SKILLS: Brainstorm and compose an argumentative essay." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
12) "READING SKILLS: Read to identify the function of in-text references. Practice commenting on writer’s purpose of a text. WRITING SKILLS: Providing feedback to 1st drafts of students’ argumentative essays." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
13) "READING SKILLS: Read to identify the function of in-text references, inferencing, and clarifying the main idea. WRITING SKILLS: Providing feedback to 2nd drafts of students’ argumentative essays." Weekly related sub-skills of Reading and Writing
14) Review of the Reading and Writing Skills / Evaluation of Writing Portfolios of Students Completion of Reading and Writing Assignments

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading texts and Writing materials prepared by the lecturer of the course.
Diğer Kaynaklar: Reading texts and Writing materials prepared by the lecturer of the course.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek.
2) İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak.
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak.
4) İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. 3
5) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. 3
6) İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek.
7) Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır.
8) Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. 3
9) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. 1
10) Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. 2
12) Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 8 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 8 3 24
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 162