Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
General Introduction: Meaning and scope of literary criticism. |
|
2) |
Literary Criticism in Classical Antiquity. |
|
3) |
Plato’s The Republic. |
|
4) |
Aristotle’s Poetics. |
|
5) |
Literary Criticism of the Roman Period. |
|
6) |
Horace’s Art of Poetry and Longinus’ On the Sublime. |
|
7) |
Literary Criticism During the Middle Ages |
|
8) |
The Renaissance Period and Sidney’s Apology for Poetry. |
|
9) |
Neoclassicism and Dryden’s An Essay of Dramatic Poetry. |
|
10) |
Samuel Johnson’s, Preface to Shakespeare. |
|
11) |
Romantic Period: Wordsworth’s ‘Preface’ to the Lyrical Ballads and Coleridge’s Biographia Literaria. |
|
12) |
Percy Bysshe Shelley’s A Defence of Poetry. |
|
13) |
The Rise of Modernism: T.S. Eliot’s Tradition and the Individual Talent. |
|
14) |
Review |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage. ,Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace. ,Harland, R. -Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage.
-Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace.
-Harland, R. (1999) Literary Theory from Plato to Barthes. Macmillan. |
Diğer Kaynaklar: |
Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage. ,Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace. ,Harland, R. -Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage.
-Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace.
-Harland, R. (1999) Literary Theory from Plato to Barthes. Macmillan. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. |
3 |
2) |
İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. |
3 |
3) |
İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak. |
2 |
4) |
İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. |
1 |
5) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. |
3 |
6) |
İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek. |
|
7) |
Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. |
3 |
8) |
Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. |
2 |
9) |
Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. |
1 |
10) |
Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. |
2 |
12) |
Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. |
2 |