ELL311 History of Literary CriticismKurumsal BilgilerAkademik Programlar İngiliz Dili ve EdebiyatıÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ELL311
Course Name: Edebiyat Eleştirisi Tarihi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Arda Kıpçak
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, başlangıcından yani Antik Çağ'dan 21. yüzyıla kadar Batı kültür ve edebiyat kavramlarını tanıtmak, öğrencilerin akademik eleştirel makaleleri anlama ve yazma becerilerini geliştirmek ve bu kavramlarla ilgili farkındalıklarını arttırmaktır. entelektüel ve kültürel konular.
Dersin İçeriği: Bu ders, Antik Yunan ve Romalı yazar ve düşünürlerin görüşlerine dayanan Batı eleştirisi geleneğinin bir parçası olması nedeniyle Batı kültürünü şekillendiren sosyal ve politik gelişmelerle ve eleştirel ve felsefi hareketlerle yakından bağlantılıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İngiliz edebiyat eleştirisinin tarihi ve kaynaklarına aşinalık kazandırır.
2) Başlıca eleştirel kavramlar ve terminolojiye hakimiyet kazandırır.
3) Öğrencileri eleştirel yazı üretmek ve onları anlamak için gerekli analitik ve edebi yetilerle donatır.
4) Edebi ve kültürel malzemenin incelenmesinde disiplinlerarası yöntemlerin kavranmasını sağlar.
5) Entelektüel ve kültürel meselelere analitik yaklaşımı ve eleştirel düşünmeyi geliştirir.
6) Edebi ve sanatsal eserlerin analizinde ve yorumlamasında bütünsel bakış açısını besler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) General Introduction: Meaning and scope of literary criticism.
2) Literary Criticism in Classical Antiquity.
3) Plato’s The Republic.
4) Aristotle’s Poetics.
5) Literary Criticism of the Roman Period.
6) Horace’s Art of Poetry and Longinus’ On the Sublime.
7) Literary Criticism During the Middle Ages
8) The Renaissance Period and Sidney’s Apology for Poetry.
9) Neoclassicism and Dryden’s An Essay of Dramatic Poetry.
10) Samuel Johnson’s, Preface to Shakespeare.
11) Romantic Period: Wordsworth’s ‘Preface’ to the Lyrical Ballads and Coleridge’s Biographia Literaria.
12) Percy Bysshe Shelley’s A Defence of Poetry.
13) The Rise of Modernism: T.S. Eliot’s Tradition and the Individual Talent.
14) Review

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage. ,Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace. ,Harland, R. -Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage.
-Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace.
-Harland, R. (1999) Literary Theory from Plato to Barthes. Macmillan.
Diğer Kaynaklar: Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage. ,Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace. ,Harland, R. -Abrams, M. H. (2015). A Glossary of Literary Terms. Cengage.
-Bate,W.J. (1970). Criticism: the Major Texts. Harcourt and Brace.
-Harland, R. (1999) Literary Theory from Plato to Barthes. Macmillan.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. 3
2) İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. 3
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak. 2
4) İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. 1
5) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. 3
6) İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek.
7) Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. 3
8) Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. 2
9) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. 1
10) Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. 2
12) Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 196