İngiliz Dili ve Edebiyatı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ELL411 | ||||
Course Name: | Edebiyat Kuramları I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Haluk İhsan Talay | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere edebi bir metne çağdaş edebiyat kuramına uygun olarak yaklaşma yeteneği kazandırmayı ve akademik araştırma makaleleri yazmaya yönelik teorik bir çerçeve oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Dersler sayesinde öğrenciler birçok teoriyi anlayabilecek ve bunları farklı örneklerle anlatabilecek bir bilgi düzeyine ulaşırlar. Bu ders edebiyatta Biçimcilik, Yeni Eleştiri, Yapısalcılık ve Post-Yapısalcılık teorilerini içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel konseptleri ve çağdaş edebiyat teorileri konularını anlama yetisi kazandırır. 2) Edebiyat hareketleri üstündeki küresel ve sosyal etkileri anmak için gerekli bir genel eğitim sağlar. 3) Çağdaş Edebiyat konuları ve kültürel konularda bilgi verir. 4) Araştırma yazısı yazarken teorik bir çerçeve kullanabilmesini sağlar. 5) Teorik terminolojiye hakimiyet kazandırır 6) Entelektüel ve kültürel meselelere analitik yaklaşımı ve eleştirel düşünmeyi geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Literary Theories and Liberal Humanism | |
2) | Formalism | |
3) | Formalism | |
4) | Formalism | |
5) | Structuralism | |
6) | Structuralism | |
7) | Structuralism | |
8) | Post-structuralism | |
9) | Post-structuralism | |
10) | Post-structuralism | |
11) | Psychoanalytic Literary Criticism | |
12) | Psychoanalytic Literary Criticism | |
13) | Psychoanalytic Literary Criticism | |
14) | Review |
Ders Notları / Kitaplar: | -A Glossary of Literary Terms, M. H. Abrams. -Beginning Theory, P. Barry, Manchester University Press. -Literary Theory - An Anthology, Rivkin, J., & Ryan, M., Blackwell. -Norton Anthology of Theory and Criticism. (3rd Edition), R. Selden, W.W. Norton. -A Reader’s Guide to Contemporary Literary Theories, R. Selden, Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | -A Glossary of Literary Terms, M. H. Abrams. -Beginning Theory, P. Barry, Manchester University Press. -Literary Theory - An Anthology, Rivkin, J., & Ryan, M., Blackwell. -Norton Anthology of Theory and Criticism. (3rd Edition), R. Selden, W.W. Norton. -A Reader’s Guide to Contemporary Literary Theories, R. Selden, Routledge. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. | 3 |
2) | İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. | 3 |
3) | İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak. | 3 |
4) | İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. | 2 |
5) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. | 3 |
6) | İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek. | |
7) | Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. | 3 |
8) | Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. | 3 |
9) | Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak. | 1 |
10) | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. | 3 |
12) | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 | ||||
Final | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 196 |