Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ |
YOK |
2) |
Yazılım Mimarilerine Giriş |
Ders Kitabı, Ders Notları |
3) |
Yazılım Mimari Desenleri I |
Ders Kitabı, Ders Notları |
4) |
Yazılım Mimari Desenleri II |
|
5) |
Nesneye Yönelik Tasarım: Soyutlama, Kapsülleme, Miras, Çok Biçimlilik, UML Diyagramları I |
Ders Kitabı, Ders Notları |
6) |
Nesneye Yönelik Tasarım: Dinamik Yükleme, Yeniden Kullanılabilirlik, OOP Çerçevebirimleri, UML Diyagramları II |
Ders Kitabı, Ders Notları |
7) |
Nesneye Yönelik Tasarım Tekrarı |
Ders Kitabı, Ders Notları |
8) |
Vize Sınavı |
Ders Kitabı, Ders Notları |
9) |
Yazılım Geliştirme Desenleri I |
Ders Kitabı, Ders Notları |
10) |
Yazılım Geliştirme Desenleri II |
Ders Kitabı, Ders Notları |
11) |
Yazılım Geliştirme Desenleri III |
|
12) |
Yazılım Geliştirme Desenleri IV |
Ders Kitabı, Ders Notu |
13) |
Yazılım Geliştirme Desenleri V |
Ders Kitabı, Ders Notu |
14) |
Yazılım Geliştirme Desenleri VI |
Ders Kitabı, Ders Notu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
3 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
2 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
2 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
2 |
8) |
Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık |
2 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
2 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
2 |
11) |
İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme |
2 |
12) |
Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. |
2 |
13) |
Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme |
2 |
14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
2 |